dimarts, 17 de maig del 2011

Amanida: cigrons+espinacs+...

Hi ha combinacions típiques amb llegums: llenties amb arròs -que jo no la vaig conèixer fins que l'Aina va anar a la guarderia- o cigrons amb espinacs. Ara que ve el bon temps i comencen a venir de gust les coses fresques; a casa comença el temps de les amanides. No som de menjar amanides tot l'any, quan fa fred ens costa molt, però ara en mengem cada dia, sigui amb una combinació o una altra, però en mengem.

Tot i que recomanen el consum de llegums tres vegades per setmana, molts de nosaltres no ho fem. Una bona manera de menjar-ne i que no provoca mandra a l'hora de preparar-ho és en amanida. A més, és una molt bona opció si ens hem d'emportar el dinar a la feina.

Els llegums sempre els compro cuits, perquè això de trobar el punt als llegums em sembla que tampoc està fet per mi: les llenties em queden bé, però ho he provat amb els cigrons i res de res.

A casa sempre tenim llegums envasats, que sempre van bé si s'ha de preparar alguna cosa ràpida, però saludable, que és el que intentem.

No hi poso les quantitats perquè vaig fer dues presentacions: en bols i després en un plat, així que va variar tot plegat -ja sabeu, les quantitats són al vostre gust-.

L'amaniment també és senzill: només ens hi vam posar oli i sal, hi ha molts gustos diferents i amb una vinagreta em va semblar que seria massa barreja.





 
Ingredients:

Cigrons cuits
Espinacs frescos baby (els d'amanida)
Pernil d'ànec
Ous de guatlla



Preparació:
Obrir el pernil d'ànec una estona abans -Als envasos recomanen 15 minuts, però jo sempre prefereixo tenir-ho obert més estona-.
Si els cigrons són de pot s'han d'escórrer bé, primer pel colador i després amb paper absorbent.
Fer una base amb els espinacs, a sobre posar-hi els cigrons, el pernil d'ànec i a sobre de tot els ous de guatlla -fregits en oli abundant i deixats assecar sobre paper absorbent-.

42 comentaris:

Petit Mercat ha dit...

A casa a aquest tipus d'amanides les anomenem express, perquè en un plis plas tens el dinar o sopar fet. Una combinació que provarem, perquè te un aspecte fantàstic

Lídia ha dit...

Quina presentació més xula!! jo el llegum també ho barrejo amb tot i ara a l'estiu és perfecte amb amanides, m'agrada!!

muakis

Judith ha dit...

doncs avgui de primer amanida i de segon magret!!! com m'agraden aquestes amandies, encara que els cigrons... petonets

Pilar ha dit...

Me encantan los garbanzos, son mi legumbre favorita y esas ensalada tiene que estar impresionante, pienso hacerla.
Besitos guapa

Ana-Experimento en la cocina ha dit...

Qué manera más rica de comer una ensalada de legumbres.
Me encanta el toque del pato y los huevos.
Besos

Catieu ha dit...

Que bona!!! Jo també faig aquesta combinació però en bullit. No hi ha color la teva versió mil vegades més bona!!!! Apuntada queda, ara que ve l'estiu...

Núria ha dit...

Nena quina amanida taaan bona...de segur que la faré....
petons

Unknown ha dit...

Fresca y perfecta para este sol que ya da en mi terraza!

Unknown ha dit...

Apali!!! Que bona!!! el pernil d'ànec a les amanides em fascina.... i amb els espinacs, boníssim!!

Petonets

LILE ha dit...

Molt bona!!! A casa fem un cop a la setmana, tres es una pasada. Intentarem pujar la dosi semanal.
Petonets,
Esther

Catarina Collins ha dit...

Que delicia e que persentacion mas bonita... Me encanta las saladas y esta se ya quedado buenissima : )

Besitos

Miquel ha dit...

una buena manera de comer legumbres tal como lo haces este plato unico completo y a correr
me gusta
peto
miquel

sole | puragula.wordpress.com ha dit...

¡qué rica ensalada! a mí también me gustan mucho. durante las últimas semanas he estado almorzando muchas ensaladas de fast food, es que durante el viaje es más fácil consumir comidas rápidas durante el día para poder seguir camino y hacer turismo. Recién a la noche me sentaba a comer de forma más tranquila. Y con el embarazo, nada mejor que ensaladitas para saber que los alimentos que le llegan a la niña son buenos. Así que me la pasé comiendo platitos como este. ¡Que maravillas de vegetales que tienen en tu país, querida! ¡y de quesos! ¡y de embutidos! ¡y de tooooodo!.
Para comer mal en España hay que buscar mucho ;o)

Neus ha dit...

Ja només veient l'ou de guatlla, ja favenir salivera.
Jo també normalment tinc els llegums cuits. I la veritat que més d'una vegade et treuen d'una emergéncia, o amb amanida o fent un hummus rapid per sopar.
petonets

Bon Tiberi ha dit...

OK!! Primer venc a casa teva, després anam a casa de la Judith a menjar magret i jo portaré les postres. Et sembla bé?? Petonets!!

Anònim ha dit...

Quina monada de presentació Moni, no saps com m'agrada!! I l'amanida també, molt i molt bona!! Me'n demano un platet, eh?
Petonets rulera negra!
Sandra

Gemma ha dit...

Els espinacs amb cigrons són una combinació clàssica en calent, de manera que en versió amanida també ha de quedar molt bo. I si a més i ha el plus... encara millor! ;)

Anniki ha dit...

Doncs a mi m'agraden molt els llegums tot i les conseqüències que em comporten jejeje... però aquesta amanida es veu excel·lent i l'ou per sobre m'ho encanta!

A qué huele mi cocina ... ha dit...

Simplemente, buenísima. Petonets

Silvia ha dit...

Ay que te hago la ola si me pónes un plato así en mi casa.Como me gusta esa combinación,es fantástica,la foto habla.

Un saludo

Alba ha dit...

Quina amanida més completa i bona! A casa en fem moltes amb mongetes i llenties. Els cigrons els deixem mes fer fer hummus però la veritat és que amb el pernil d'ànec i els espinacs fescos lliguen molt bé!
La presentació en aquests bols t'ha quedat molt bonica també i la foto molt xula amb aquests colors tan vius!! :)

Molts petonets!

P.D.: no passa res que se't passés l'entrada!! :P T'hagués avisat pel concurs però! ;)

Luisa Morón ha dit...

una ensalada estupenda. Me gusta estas combinaciones. Bss

Cook me tender ha dit...

M´agraden molt tots els ingredients que hi has posat! Jo soc molt d´amanides! Petonets!!

Petita cuina ha dit...

Molt bona...
Sana i ràpida, jo també compro les llegums cuites, trobo que les que venen cuites queden millor que les meves, cuites i senzeres, no com a mi que o em queden massa dures o s'em desfan....(es que no tengo punto medio ) :)))

Muas!

Alfons ha dit...

tens raó a l'estiu sempre tiren més les amanides .. pero aquesta d'avui té llicència per tot l'any ... Brutal!!
Una abraçada

el taller de cuina ha dit...

Un plat molt complert i ple de contrastos.
Petonets!

Ernestina Causse ha dit...

Me encantan este tipo de ensaladas!!Refrescante y contundente!!

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola,
jo també compro les llegums cuites.. I els cigrons són els meus preferits... amb amanida són una delícia!!! petons

Heva ha dit...

Que rico, con lo que me gustan las ensaladas, solo tengo que sustituir el jamón de pato por un poco de queso y listo!!!
un besote

Asela Masià ha dit...

Una ensalada fantàstica i molt ben presentada. Jo sí que menge cada setmana llegums. Els cigrons quasi sempre els compre cuits i ecològics. Si puc, els bull jo a casa quan no se m'oblida posar-los en remull..., però és veritat que costen molt de coure, de vegades és difícil trobar el punt. Un dia faré aquesta ensalada que has fet, m'ha agradat molt. Besets.

Yves ha dit...

Visca l'estiu i el menjar refrescant!

Anònim ha dit...

De petita no m'agradaven els cigrons però ara m'encanten. Aquesta amanida, amb aquesta presentació i aquests ingredients, m'encanta.
Petons guapa!

Cristina ha dit...

Amb aquest ous de guatlla jo el considero un plat digne per tenir convidats. M´agraden molt els cigrons, cuits i no.

Laura ha dit...

Qui va dir que les coses ràpides i senzilles no podien ser ben bones? aquí tenim un exemple d'amanida plis plas i el resultat no podia ser més temptador. Me la apunto perquè m'atreu molt aquesta combinació.

Lo forner de Ponent ha dit...

Em diuen a casa que sóc el rei de les amanides perquè sempre me'n faig a l'estiu! Aquesta queda apuntadíssima!!!!

Petonets,

Rogeret

Lo forner de Ponent ha dit...

Em diuen a casa que sóc el rei de les amanides perquè sempre me'n faig a l'estiu! Aquesta queda apuntadíssima!!!!

Petonets,

Rogeret

Joan Benlloch ha dit...

Que combinació més saborosa i temptadora.

Anna ha dit...

Quina sorpresa, quan he llegit la recepta m´esperava una altre cosa,els espinacs cuits... però m´agrada molt d´aquesta manera! El pernil d´ànec es la meva perdició!
PEtons

Mayte ha dit...

De chiquitaja, mi Madre nos freía los huevos de codorníz....y a mi me encanta decorarlos de colores y luego ponerlos en frascos...que receta tan rica!!

Me la apunto...por cierno niña que la segunda foto del blog es el cardamomo, lo abrí porque dentro vienen las semillas. Aunque la cascarilla la uso para infusiones, rica, rica :D

Mil besiños!!

Sònia ha dit...

Quina amanida tan bona!!! ME la guardo per quan piqui la calor...
Un petonet
Sònia

anirac ha dit...

bonissima!!!

Rosilet {Sugg-r} ha dit...

Hay que ver como combinando cuatro ingredientes obtenemos tremendo plato! Que rico!