dijous, 27 d’octubre del 2011

Barreta d’arròs amb llet amb fruits vermells i xocolata blanca

Aquest mes el plat que proposàvem a Memòriesd’una cuinera era l’arròs amb llet. Com ja va dir la Judith l’artista de l’arròs amb llet a casa era la nostra iaia. Recordo anar a casa seva i veure el marbre de la cuina ple de plats d’arròs amb llet, li sortia boníssim! Fa molt de temps que no menjo un arròs amb llet casolà i ara que tenia l’excusa perfecte m’he decantat per una altra preparació.

Quan vaig pensar la recepta que faria tenia clar que volia fer el tradicional però un dia em vaig “inspirar”: faria barretes d’arròs amb llet. Tenia pensat anar a comprar l’arròs inflat però un imprevist quan volia fer la recepta va fer que no fos possible. Com que tampoc tenia molt clar que em sortís bé vaig decidir fer la recepta amb el que tenia per casa i és per això que ho he fet amb galetes d’arròs inflat esmicolades.

Les quantitats les vaig posar a ull però no patiu que les recordo!;) És una preparació que no us portarà molt de temps i podeu fer-la al vostre gust, la propera vegada la farem amb taronja confitada i xocolata.

Recordeu que teniu fins el dia 28 per fer-nos arribar les vostres propostes i que el dia 1 publicarem el recull de receptes. Moltes gràcies a tots els que participeu.




Ingredients:
14g de galetes d’arròs (són dues galetes aproximadament)*
2 cullerades soperes de llet en pols
3 cullerades soperes de xarop d’atzavara (ágave)
Fruits vermells deshidratats
Xocolata blanca
Una mica de llet
Canyella

* Les que vaig fer servir són d’arròs integral i porten sal. Són de cultiu ecològic.



Preparació:
Amb els dits esmicolar les galetes. No ha de quedar desfet, per això és millor fer-ho amb les mans.
Tallar els fruits vermells a trossos petits.
Posar una cassola d’acer inoxidable al foc. Posar l’arròs, la llet en pols i els fruits vermells. Remenar. Afegir el xarop d’atzavara i anar donant voltes fins que agafi color torrat. Dues voltes més i retirar del foc.
Posar entre dos papers sulfuritzats, de forn, i amb l’ajuda d’un corró i un ganivet donar forma. Deixar refredar a la nevera.
Desfer la xocolata blanca al bany Maria amb una mica de llet i un polsim de canyella.
Treure la barreta de la nevera, acabar de donar forma, si cal, amb un ganivet ben afilat i tirar la xocolata blanca. Tornar a la nevera.
Abans de servir es pot tirar una mica de canyella en pols.


38 comentaris:

Gastroadikta ha dit...

Saps que mai he menjat arròs amb llet? Es una cosa que no m'atrau, però així en barreta m'ha agradat molt! Ho hauré de provar a veure si canvio d'opinió
Petons

Unknown ha dit...

M'ha agradat molt aquestes barretes!!! Em sorprèn la originalitat que tens!!!

Quan he llegit el títol he pensat com les hhaurà fet???

Ideals amb els fruits vermells!

Petons

Judith ha dit...

olé!!! t'han quedat perfectes!!!! encara en queden??? o els ninos se les han cruspit???? si la iaia veiés aquesta versió al·lucinaria, i el iaio saps que et diria??? ole, ole!!!! petonets sister!!!!!

Yves ha dit...

Molt original, sens dubte... tot i q l'arròs amb llet a mi... ni fu ni fa...

Chez Silvia ha dit...

Mira per on, pot ser avuí canvio d´opinió, he dit a totes les que han fet aquesta recepta que no m´agrada lá arròs amb llet, el meu era camuflat de xocolata!!així el vaig poguer menjar.....però aquestes barretes tenen alguna cosa diferent que fan que pot ser les provi i a sobre m´agradin ja ja!!! Petonets guapiiiii!!

garlutti ha dit...

Que receta mas increible ..me encata ..originalisima bsssMARIMI

Pilar ha dit...

qué deliciosa y original receta Mònica, me encanta. Estoy impresionada de lo que dá de sí una receta que parece simple. Estoy viendo maravillas en vuestra recopilación. la tuya es una de ellas
besos guapa

Roser ha dit...

Uau!!!!! Que original!!!! M'encanta!!
Quines propostes més bones que estan sortint!! Donarà molt de si!
Petons

Alba ha dit...

Mònica, quina proposta més original. Te l'has inventat? estic maravellada amb la Judith i tu, sovint porteu coses improvitades fantàstiques i us surten molt bé!
Per cert, m'encanten els colors de fons de la foto groc i taronja/vermell...queda molt xulo!!

Molts petonets!!

Catieu ha dit...

Uhmmm!!!! Quina recepta tan original!!! Sort que vas improvisar. T'ha sortit genial!!! I això de posar canyella a la xoco blanca ho haig de provar. M'emporto la recepta...
Petonets guapa

veto ha dit...

Original y deliciosa.

Besos.

Cool Chic Style Fashion ha dit...

Molto bello
complimenti ciao

Miquel ha dit...

muy original esta aportacion y tiene que estar muy buena,felicidades muy buena la idea
peto

zaida ha dit...

¡Eres una artista!

Besote

Anònim ha dit...

Ets una super crack!! M'encanten aquestes barretes, a part de boníssimes són saníssimes!!

Petonets preciosa!
Sandra

Helena ha dit...

Original més no poder. Em recorda a unes barretes de cereals, però aquestes han de ser més delicioses i adicitves ;)

el taller de cuina ha dit...

Caram noia!! ja saps que no sóc fan de l'arròs amb llet, eprò aquestes barretes si que les menjaria!!!
petonets

Rosilet {Sugg-r} ha dit...

Uy qué originales mi niña! Seguro que son de no parar!

Anna ha dit...

Uau, que original!! :D No m'agrada gens l'arròs amb llet, i en canvi no et podria dir que no a una d'aquestes barretes per berenar!! mmm :) :)

Un petonàs! :D

(per cert, quin mèrit recordar exactament el que hi vas posar! jaja)

Mayte ha dit...

Nena las barritas de lujo, la foto totalmente soñada!!

Besotes :D

Heva ha dit...

Que sencillas Mónica, las probaré! y ahora que hago yo con mi concentrado de manzana??? jajaja ahora tengo que buscar el ágave, esperaré porque sino en el herbolario van a pensar que soy una golosa ;P
Un besote

Palmira POM ha dit...

Una recepta molt original i senzilla, apa a la carpeta de pendents!
Petons,
palmira

El cullerot Festuc ha dit...

Doncs per voler fer la recepta original et vas ben inspirar! jejeje! Una recepta de ben segur deliciosa!!!!
Petunets,
Eva.

Lucia ha dit...

Quina recepta mes guay Mònica! al final m'acabarà agradant l'arrós amb llet si feu aquestes coses!

Anònim ha dit...

Oh, oh, ooooooh! Això és una recepta de luxe. Noies, un 10! Me l'anoto, a veure si innovem una mica més a la cuina, que últimament estem molt classicons a casa.
Una abraçada i moltes gràcies per les teves sàvies paraules.
Gemma:-)

Ernestina Causse ha dit...

Jo! Arroz con leche y encima con chocolate blanco...vaya tentación!!

Bon Tiberi ha dit...

Em declaro fan incondicional de tot tipus de cereals i de barretes de cereals. De fet, estic enganxada a les "tortitas de arroz (o de maíz) con chocolate" del Mercadona. No importa dir que em semblen aquestes barretes, no?? Brutalssssss!!Si en queden ja saps que et toca quan vengui la Lupita!!
Definitivament, mai podré fer totes les receptes que tenc a pendents!! :SSS
Petons!

MJ ha dit...

Ostres Mónica, així potser m'atreveixo a provar l'arrós amb llet, molt original!!

Un petonet

Luisa Morón ha dit...

que original y seguro que muy rico. Bss

Su ha dit...

Qué chulada, me gusta más así que en un cacito... Y con los frutos rojos y el chocolate, una mezcla tremenda. Un besote.

Carmen Tía Alia ha dit...

Hola Mónica, gracias por pasarte por mi blog y dejarme tu comentario que me ha traido hasta aquí...de donde ya no me voy. Tienes un blog estupendo.

No me funciona el traductor de google en este momento de modo que sólo puedo disfrutar de las fotos (que son espectaculares) y adivinar lo que cuentan tus textos.

A ver si en mi próxima visita tengo más suerte.

Bss y hasta pronto !!!

Asela Masià ha dit...

Una recepta fantàstica i sorprenent. Jo també em faig barretes de cereals amb galetes d'arròs, ho vaig aprendre a uns tallers de cuina macrobiòtica. Però les meues són amb fruits secs. No n'he fet mai cap com les que has fet tu, tenen una pinta boníssima. M'apunte la recepta, han d'estar boníssimes i als de casa els encantaran. Besets.

Ana-Experimento en la cocina ha dit...

Es genial cómo te han quedado estas barritas.
Me han gustado mucho.
Besos

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Quin toc! I quina fotografia

Gemma ha dit...

Una recepta super super original, la mes sorprenent de totes! M'encanta!

abril ha dit...

quina gran creativitat per complir el repte!!!! la veritat es que jo tambè havia pensat en fer quelcom amb l'arroç inflat!!!!
M'encanten les barretes!
Salutacions

La Cuina Violeta ha dit...

De les més originals que he llegit!
Nani

Manel Baxerias ha dit...

te moooolt bona pinta aixo