diumenge, 15 d’abril del 2012

Arròs amb fruita seca, festucs i salmó

Som a mitjans de mes i per tant tenim una cita amb La Recepta del 15 i aquesta vegada ens han proposat de preparar arròs. No cal que digui que he canviat d’opinió a l’últim moment i es que havia pensat fer uns fideus d’arròs però al final m’he decantat pel cereal en gra.

Dissabte al matí i just abans de sortir a comprar els ingredients m’anava decidint. La recepta que havia pensat portava pinya però quan he preparat l’arròs me l’he oblidat, sóc un cas!

És una recepta que podeu tenir els ingredients preparats amb antelació i també és una bona opció si sou dels que us emporteu la carmanyola a la feina.




Ingredients:
Per persona:
100g d’arròs
1 suprema de salmó

Orellanes d’albercoc

Panses
Festucs
Ceba tendra

Xili
Safrà

Arròs thai

Oli de gira-sol
Sal



Preparació:
Bullir l’arròs segons les indicacions de l’envàs. 
Mentre es va fent l’arròs posem en remull, amb aigua calenta, les orellanes i les panses. 
A un wok posem l’oli a escalfar, afegim la ceba tallada i la deixem daurar. Afegir l’arròs, que haurem colat. Afegir les orellanes tallades a trossos petits i les panses, remenar. Afegir el xili i el safrà i remenar uns minuts més. Retirar del foc i afegir els festucs tallats a trossos, barrejar. 
Servir amb el salmó a la planxa.

42 comentaris:

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Peròq uina recepta més xula nina!! Ha de quedar super gustosa i reboníssima amb tot el que porta!! Ets la millor "cagadubtes" del món, perquè sempre t'acaben sortint unes coses genials! jajajaja
Moltes gràcies per participar carinyet!
Petonets
Sandra

Unknown ha dit...

Mola el que has preparat! Espero els tres bols de sota siguin per invitar els Bolet a menjar-ne!

Ingrid ha dit...

Quin plat d'arrosset més bo Moni!!m'encanta la teva proposta! quin fart de vuere arròs tindrem :) amb e que m'agrada a mi
Ptonetsss

Judith ha dit...

i cóm es que aquesta tarda no n'has portat? sota la pluja hagués molat menjar-ne! jajajajajajaj, com he rigut sister!!!! us estimoooooooooooooooooo ;P

Marina Xocolata Desfeta ha dit...

Oh, m'encanta! Amb el salmó, que em torna boja, i la fruita seca i els festucs... Estic desitjant fer-lo a casa!
La foto és molt senzilla, però preciosa.

Moltíssimes gràcies per participar!
Petonets!

Gemma ha dit...

Una combinació original i molt gustosa, els ingredients han de quedar molt bé tots junts. I la pinya també! Je je je... ;)

Anònim ha dit...

El arroz es uno de mis platos fetiche en la cocina, y me puedo liar a echarle cosas o comerlo solo un poquito rehogado. En ocasiones me pasa como a ti, tengo una idea ene la cabeza y luego hago otra, son cosas del directo jeje. Me apunto tu combinación de especias y cambio el salmón por la pina :) Un besazo

trifasic de baileys ha dit...

el salmó amb arròs es genial, i si a més té fruits secs,super exòtic!! bona proposta! petons

La cuina de l'Eri ha dit...

Si senyora! Amb o sense pinya ha d'estar per llepar-se els dits!!Petons

Gastroadikta ha dit...

Doncs a casa mai he fet l'arròs que no sigui en paella, risotto, arròs caldós.... i tincpendent de fer-lo d'altres formes com aquesta teva! Amb aquests ingredientes que hi has posat el contrast de sabors ha de ser molt bó :-)

Petons!!

Helena ha dit...

Tot plat que tingui panses i salmó em té guanyat el cor, i aquest arrosset amb aquest saltat d'ingredients fa una pintorra... em penso que ara em convertiré en una fanàtica de l'arròs, qui ho diria!
Petons!

Sònia ha dit...

Mmmm!!! PEr al tupper???? (que tambe!) El faig a casa per a dinar avui i triumfo!!! ^__^
Un petonas
Sònia

Roser ha dit...

Quina recepta tant bona!!! Ja la provaré! Petons

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Sencilla y rica, que mas podemos pedir?? Besitos

Heva ha dit...

Si llego a saber que era arroz había clickeado en un momento la comida de ayer!!! se parecía un poco al tuyo, si es que cocinamos muy parecido :) bueno el mio tenía seitan en vez de salmón pero el tuyo es espectacular!!!
Feliz domingo!!!

Rosa Ballerina ha dit...

Curiós, molt curiosa la combinació d'ingredients amb l'arròs, em sembla que no he provat mai res semblant, però te pinta d'estar molt bo, això de que porti chili m'encanta, segur que li dóna el seu toc especial.

Molts petonets!!!

Unknown ha dit...

M'agrada molt la combinació de fruits secs amb salmó. Un arroset molt bo.

Petonets

La Cuina Violeta ha dit...

Aquest arròs és d'allò més bo. Jo faig una amanida d'arròs i poso la fruita tallada i trossets de pollastre. Amb salmó ha d'estar diví...
Nani

Helena / Rico sin Azúcar ha dit...

Mmmm, orellanes i panses amb salmó, això no ho havia provat mai! m'agrada molt la combinació.

Bon profit i petonets
(jo també vaig canviar canviar de recepta en l'últim moment ;-)

Chez Silvia ha dit...

Molt bo i amb salmó a casa la meva filla farina feina de la bona!!! Petons

Joaquina ha dit...

Amb la pinya segur que estarà molt bó, però així amb aquests fruits secs una delicia... ho faré segur!!!petons, i bon diumenge.

Anònim ha dit...

Que bo, no saps com m'agradaen els fruits secs barrejat amb els plats salats, serà perquè m'agrada molt el dolç! Una proposta fantàstica!
Una forta abraçada, bonica!

Tapa't de tapes ha dit...

Quina combinació més bona! La provaré. petons

MJ ha dit...

Una manera diferent de menjar-ne arrós...Molt bona aportació.

Un petonet

Rosa Maria ha dit...

Bona combinació. Perfecte ara quecomença el temps de menjar coses fredes.

abril ha dit...

Aixó ha de combinar de primera, els festucs amb el salmó i l'arros...
M'agrada!

Cristina ha dit...

Oh, oh i oooh!! Quin plat més ben combinat. La pinya m´encanta però, vaja, que amb la resta ja fem, eh?
Les dues germanes amb receptes pim, pam...gràcies per la facilitat que ens mostreu amb les receptes.

Teresa ha dit...

L'arròs amb els fruits sec combina molt bé i amb el salmó ja tens un plat completíssim!!

Neus ha dit...

Festucs??? quin contrast més bo...m'agrada la teva proposta.

Petons bonica

Bon Tiberi ha dit...

Com m'agraden els arrossos d'aquest tipus!! És el nostre dinar de molts de dissabtes; això sí, sense salmó...i mira que a mi m'encanta. :SSS
Mai li he posat fruits secs i mira que m'agraden. La pròxima vegada hi posaré festucs!!
Petons consogra!!

Pili ha dit...

Doncs si no ho dius no trobem a faltar la pinya!. Molt bo aquest arrós!! Petons

Fórmules Culinàries ha dit...

El contrast de sabors fa molt bona pinta! A més de ser molt saludable, tant per la cocció com per la combinació d'aliments.
Petons!!

el taller de cuina ha dit...

Amb pinya, o sense, ha de quedar boníssim!!! m'agraden molt les orellanes a l'arròs!
petonets

Lídia ha dit...

si no haguessis dit lo de la pinya nosaltres no ens assabentem de res!! per cert la combinació d'arrós amb salmó segur que és deliciosa i amb fruits secs...que bo!!!

petunikus

Miquel ha dit...

te olvidas la piña pero el resultado final es muy bueno y sana la combninación y ademas va muy bien para el tupper del trabajo,una receta buena y resultona
peto

Luisa Morón ha dit...

ohhh me encanta este arroz que has preparado. Me llevo un poco, bss.

Catieu ha dit...

Que bona!!! Llàstima que si la preparo n'assassino a un jejeje... Em guardo la idea per un dinar soleta....
Petonets

Su ha dit...

El salmón nunca lo he comido con orejones y frutas dulces, soy un poco muermix... Este arroz así va muy bien para la cena o para el taper... Sano y ligerín... Un besote.

Elena - delicious stories ha dit...

Qué cosa más rica de arroz! Adoro los arroces así, con esa mezcla tan interesante de sabores. Enhorabuena.

ESfruita ha dit...

Quina recepta més bona!

Mònica necessitaríem posar-nos en contacte amb tu per proposar-te una cosa, seria possible que ens enviessis un correu a bloc@esfruita.com? Perquè el teu correu ens dona error. Moltes gràcies!

I ja que hi som us proposem a tots d'entrar al bloc per veure el púding d'espàrrecs que acabem de penjar i a dir-hi la vostra!

www.esfruita.com/assessorem/puding-desparrecs

Anònim ha dit...

Hola Mònica, sóc la Núria i t'acabo de conèixer a través de la recepta del 15 i com no pot ser d'una altra manera, aquí em quedo per no perdre'm cap d'aquestes receptes tan bones que estic veient al teu blog. Encantada!

http://algomasquecocina.blogspot.com

sole | puragula.wordpress.com ha dit...

muy rico, y con la versión de los fideos de arroz también habrías tenido un excelente resultado.