dimarts, 23 d’abril del 2013

Creps orientals

Volia fer un dinar especial per a la carmanyola d’avui, però les creps es van convertir en el sopar d’ahir, ja que van durar ben poc.

A casa ens agraden els saltejats orientals, per anomenar-los d’alguna manera. A més, com son més de salat que de dolç, la idea pel Memòries d’una cuinera aquesta vegada la vaig tenir clara ràpidament.

És un plat que teniu a punt en un moment i és perfecte per un dia com avui, que se surt al carrer a gaudir. No us sembla que la gent avui està més contenta?


Moltíssimes gràcies als qui participeu a Memòries, a veure quines idees sortiran.


Feliç Sant Jordi!






Ingredients:
Per 6 creps:
150 g de farina*
250 g de llet de soja* **
2 c.s. salsa de soja*

Farcit:
Ceba*
Tirabecs
Xiitakes*
Brots de soja (millor frescos)*
Gingebre (millor fresc)

Salsa de soja*
Caiena

Oli de gira-sol

*Eco
** o la llet que preferiu però tingueu en compte que pot canviar el gust



Preparació:

A un bol, barrejar el primer grup d’ingredients, remenar amb unes barnilles i deixar reposar a la nevera una mitja hora.

Escalfar aigua i, quan comenci a bullir, escaldar els tirabecs. Amb pocs minuts en tenim prou. Escórrer i reservar.

A un got, barrejar salsa de soja amb la caiena tallada a trossos i reservar.

Tallar la ceba i els xiitakes.
A un wok, o a una paella, escalfar l’oli de gira-sol. Tirar primer les cebes i després els xiitakes, quan ja estiguin gairebé fets els brots de soja i els tirabecs regar amb salsa de soja (al gust, és la “sal” que hi posarem) i finalment el gingebre tallat ben petit.

Pintar una paella amb oli i esperar que sigui ben calenta, anar tirant la mida que vulguem -jo faig servir un cullerot- i escampar la massa movent la paella. Quan estigui feta dels costats, donar la volta i acabar de fer.

Servir les creps amb el farcit i regat amb la salsa de soja picant.

30 comentaris:

Lucia ha dit...

Oh! quin plat més bó Mònica!!m'agrada aquesta recepta per fer creps, la vull probar!

Heva ha dit...

Que ricas Moni!!! Me apunto a cenar o me las llevo en la tartera o lo que haga falta ¡yo quiero!!!

Chez Silvia ha dit...

Mònica he de probar lo de la llet de soja per fer la massa, tot l´oriental ens agrada molt! petons

Yves ha dit...

El plat m'agrada, però el milllor: la foto! Felicitats!!!

Raquel ha dit...

Que bo! aquest mes em sembla que no hi sóc a temps...
m'encanta la foto!

Mònica Tarradellas ha dit...

Qué exòtics!!! Els haurem de provar!!!

Eva ha dit...

Uauuu tu!! quin súper nivell!! té pinta d'estar espectacular!

Sònia ha dit...

Mònica, que bons aquests creps!!! M'encanten! Probare de fer les creps amb la llet de soja... ja t'explicare... i es que penso venir mes sovint ara que he reactivat la meva vida bloquera ;-) Per fi he reobert el bloc!
Un petonas

Cósima Piovasco ha dit...

Ni te imaginas la rabia que me da no poder participar este mes. Me encanta tu propuesta porque le has dado la vuelta a un plato supuestamente dulce. Tiene una pinta estupenda.

Gemma ha dit...

Ei! M'havia oblidat de les creps per Memòries d'una cuinera, sort que m'hi has fet pensar :)
La teva proposta em sembla molt original i boníssima!

Carmeta Rusquilleta ha dit...

Quins creps més exotics i originals! No pensava que els creps poguessin donar tant de si!! Imaginacio al poder!! Petonets!

Miquel ha dit...

una foto fantástica y unos creps bien buenos
peto

Palmira POM ha dit...

Els creps salats també surten molt bons, però amb toc oriental mai els havia vist. M'apunto la recepta perqué segur que un sopar ben bò ens farà a casa :o)
A veure quines receptes surten, estic impacient!!!
Petonets,
Palmira

Pumuky ha dit...

Uns creps que fan molt bona pinta, però la foto és espectacular!!

Feliç Sant Jordi amb una mica de retras!!

trifasic de baileys ha dit...

que bones!! les provare!! quina pinta....petons

rhuandsam ha dit...

Un wok de verdures en crep o una crep de wok de verdures, una idea genial!! m'agrada molt molt molt ;-)

Neus ha dit...

Ets extraordinaria...quin tomb que li dones sempre a les teves receptes.

Un petonet

abril ha dit...

Quins crepes mes bons així saladets.... i tan ásiatics...m'encanten!

El cullerot Festuc ha dit...

ohhhhh...quina pinta Mònica!!!! Unes creps ben originals...com sempre!!!
Petunets,
Eva

Pili ha dit...

Bonisimes!! Jo també les he fet salades.... em falta penjar la recepta al blog! Un peto

Anònim ha dit...

Molt original, Mònica! m'agradaria provar-les.... mmmmmmmm!
Petons, bonica! i desitjo que el dia de sant jordi fos molt bonic.

Su ha dit...

Curioso toque oriental, un toque de mestizaje en un platazo delicioso de por sí. Un besote.

Lídia ha dit...

Quina idea tant original aquests creps orientals!!! m'encanta! jo la meva proposta ja fa dies que la vaig preparar, a veure si aquest cap de semana tinc un momentet i penjo la recepta

petonets

dosentrebambalinas ha dit...

Una recepta boníssima, i has utilitzat tirabecs que a mi m'encanten!
petons

Chocolat Málaga ha dit...

qué buena pinta, qué foto más bonita y que receta más buena!!!
Gracias
Paloma
www.chocolatmalaga.blogspot.com

Unknown ha dit...

m'encanta la proposta!! algun dia l'haurem de tastar. Salades i orientals, molt originals i segur que boníssimes!

esborrar ha dit...

Què exòtiques! Molt bones!
Bon cap de setmana!
Marta

Judith ha dit...

No en tindreu avui per sopar, oi? Si es així posa 3 plats més a taula!!! ;P petonets guapa

Mayte ha dit...

Yo me voy directa a cenar a disfrutar de tu comida, sana, divertida y llena de color, la foto me chifla, eres un crack preciosa!

Este mes yo no llegue de chiste al reto, pero ya le dije a la Neni, que igua pienso hacer crepas ale!

Besos.

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Muy bien acompañados estos creps, los tirabecs son muy buenos
Bss