dimarts, 12 d’abril del 2011

Canelons de maduixes en balsàmic de mango

Una de les meves fruites preferides són les maduixes. M'agraden en melmelada, soles, amb xocolata, de totes les maneres, però si he de triar un record de com les menjava quan era petita: en vinagre! Només de pensar-ho ja se'm fa la boca aigua. El suc que quedava després m'encantava, potser tant com les maduixes.

Fa uns dies vaig fer un experiment, tenia maduixes i quan anava a tirar-hi vinagre vaig veure l'ampolla del balsàmic de mango i em vaig animar. Queda un gust boníssim, són dos gustos que lliguen molt. Tenia clar que havia de repetir aquesta combinació i em va venir la inspiració: canelons de maduixes amb crema! La crema la vaig fer més líquida i la vaig tirar tèbia, també hi vaig tirar crocant, així que a cada mossegada trobes gustos i textures diferents.

La pasta dels canelons és una recepta de crepes sense ou, ja en portava la crema i no n'hi vaig voler posar. Tampoc hi vaig tirar mantega.

Amb aquesta recepta participo a la recepta viatgera que ha organitzat El taller de cuina pel seu segon aniversari. S'ha de triar una recepta que et transporti a algun viatge. He triat aquesta perquè, tot i que no segueix una recepta tradicional de crepes, em recorda a un viatge que vam fer amb l'Aina a França, primera parada: Eurodisney. Ella no sabia que hi anava així que va ser un viatge ple d'emocions.





Ingredients:
Per a les maduixes:
350 g de maduixes
2 cullerades soperes de sucre de canya
2 cullerades soperes de balsàmic de mango

Per a la pasta dels canelons:
125 g de farina
250 ml de llet

Per a la crema:
250 ml de llet
7g de midó
35 g de sucre
1 rovell d'ou
La pell d''una llimona

Crocant



Preparació:
Rentar i tallar les maduixes a quarts. Tirar el sucre, el vinagre, remenar i deixar tapat. Millor si es fa el dia abans, sinó és possible, cal deixar-ho reposar un mínim de tres hores.
Barrejar la llet amb la farina fins que no quedi cap grumoll -jo ho vaig fer amb el minipimer-. Si es vol es pot tirar mitja cullerada de postres de sal.
A una paella calenta, tirar una mica d'oli, escampar bé perquè no quedin gotes i anar tirant la preparació.Escampar bé, quan es vegi que queda quallat, donar-li la volta. Ens ha de quedar rossejat.
Anar repetint fins que s'acabi la preparació. Sortiran, aproximadament, 6 unitats -jo no les vaig fer molt fines-.
Per a la crema:
Escalfar la llet amb la pell de la llimona i el sucre. Quan estigui calenta retirar la llimona, agafar un cullerot de llet i barrejar-la amb el midó i el rovell de l'ou. Tirar la preparació a la llet que està calenta i remenar fins que comenci a espessir.
Presentació:
Agafar una base pels canelons, escórrer al colador les maduixes que es volen posar. Enrotllar, tirar la crema per sobre i acabar amb crocant.

37 comentaris:

Yves ha dit...

Les maduixes amb vinagre!!!! Sí, sí, sí! M'encanten a mi també!!!!

Ara caldrà provar aquesta versió amb vinagre de mango i amb crepe... hmmm!
Quan ens invites? hahahah

Cook me tender ha dit...

Quines postres mes fines tu!! Això ha d´esatr deliciós!! I ja m´ho crec que ha de ser tot una barreja de textures!! Petonets!

Catieu ha dit...

A mi també les preparava així la meva iaia!!!
Aquesta recepta sensacional!!! Ja sembla que m'hi trobo fent-li una queixalada al caneló!!! Nena cotinua inspirant-te que els altres et copiarem...

Lucia ha dit...

M'ha intrigat los del balsámic de mango. No l'he vist mai, pero deu ser boníssim! ¿on el compres?
La idea de fer un caneló amb una crep me la guardo!

Anònim ha dit...

Brutal Moni, brutaaaaaal!!! has fet una versió de dues postres clàssiques d'una manera genial!! M'encanta, ets una crack!
Petonets
Sandra

Unknown ha dit...

Hola Mònicaaaaa!!!

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm canelons de maduixesssss quines postres més deliciosesss!!!!!!!....
I com sempre una foto genial!!!.

Petonets
Neus

el taller de cuina ha dit...

Quina delícia!! a mi també em pirren les maduixes, en vinagre queden molt bones. I amb la crema i el "caneló"... fantàstic!!
Gràcies per participar!! Jo avui penjo el bacallà!!

Anònim ha dit...

No sabria com definir-ho, suprem!!!! I l'Aina? deuria al·lucinar quan va arribar-hi, no? Una gran sorpresa!
Una abraçada

Unknown ha dit...

Ha d'estar boníssim aquest caneló! Amb aquesta crema i el crocanti... tot un plaer.

Petons

Bon Tiberi ha dit...

No hagués dit mai que t'agradaven les maduixes!!!
A mi també m'agraden bastant...a què no ho sabies???
Una recepta genial, genial, genial!!!!
Crec que després d'això la Ruscalleda pot començar a tremolar, que la Mònica ha arribat!!
Petonets!

Ingrid ha dit...

Les meves fruites preferides són les maduixes i el mango o sigui que imagina't!!!aquest postre ha de ser d'escàndol!!
Molts petonetss

Pilar ha dit...

Jo! vaya delicia de postre te has marcado Mónica. me encanta.
La foto es preciosa.
Besos

Judith ha dit...

avui t'has superat! m'encanta aquesta recepta tan sofisticada que ens proposes! això sí, el pròxim cop em truques i vinc volant!!!!!! petonets

Eva ha dit...

Apuntada, si no es aquest diumenge serà el següent.

Petonets.

Mayte ha dit...

Pues mira niña, a mi las fresas son mi arrebato y el mango mi delirio ...vamos que te has creado un plato delicioso que a mi en lo personal me fascina :D

Además esa foto...esa foto ya me traspaso los sentidos.

Besiños :D

Asela Masià ha dit...

No sé de què em sonava, això de maduixes en vinagre; la veritat és que sembla una mica extrany, però crec que ho havia sentit alguna vegada. Si dius que està bo, ho haurem de provar, té molt bona pinta. Besets.

Gemma ha dit...

Em semblen unes postres sensacionals i super elegants, dignes d'un restaurant de luxe. La combinació de gustos i textures ha de quedar molt bé.
He tastat una reducció de balsàmic amb figues, però amb mango no. Ha de ser molt bona!

maria ha dit...

Son espectaculares me imagino ese sabor de las fresas y se me hace la boca agua.Una idea genial
Bsos

Anna ha dit...

Hola!
A casa també les preparen amb vinagre! A vegades quan ho explico la gent em mira extanyada.. bonissimes!
I amb aquests creps, ja m´ho imagino..
Petons
Anna

Silvia ha dit...

Qué receta tan interesante. Me parece muy exótica, eso de meterle algo dulce a la pasta me atrae muchísimo. Además te quedó muy fotogénica.

Besos.

* Mucha suerte en el concurso.

Cristina ha dit...

Són tant agraïdes les maduixes. Com tu bé dius són super combinables. Les maduixes amb vinagres són típiques del Penedès.
Genial aquesta a reducció amb mango...em ve salivera.

Miquel ha dit...

molt bona aquesta recepte de avui
peto
miquel

Unknown ha dit...

Que propuesta tan frugal, con el vinagre una exquisitez. Bss

Anònim ha dit...

A mi també em porten molts bons records les maduixes amb vinagre.
Els canelons una delicatessen!

Ernestina Causse ha dit...

Qué postre más original y más rico!!Un beso

Visc a la Cuina ha dit...

De restaurant de luxe... i francès!

Com Gat i Gos ha dit...

Com m'agrada quan arriben les maduixes.... amb vinagre són molt bones, amb suc natural de llimona o de taronja també...
petons gastronòmics
p.d: ja tenim el bacallà en remull ;)

Flor de Canela ha dit...

Que receta mmm... tiene que ser riquísimo!
saludo

Alba ha dit...

Què bo aquest caneló! A part que t’ha quedat preciós, segur que ha d’estar molt bo amb el crocant i aquest balsàmic (que no he provat mai, per cert!).
L’Aina s’ho deuria passar molt bé a Eurodisney i els pares segur que també!! :P

Molts petonets bonica!

La cuina de l'Eri ha dit...

Bravo per la Mònica!!!
Quina manera més original i maca de menjar les Reines d'aquesta època! Trobo que l'has encertat de ple, la combinació de textures ha de ser espectacular!!!
Apa Reina, continua amb la inspiráció eh?
petonets!

Margot ha dit...

Esta receta es exquista.
Me ha encantado.
Tengo muchas recetas con fresas pero asi ninguna...
Es super original y las foto es preciosa.
Besos

Rosa Ballerina ha dit...

mmmm simplement exquisit, jo ho vull provar, que segur que és d'aquelles combinacions que deixen una regust dolç i finíssim al paladar en acabar-les.
La presentació, de matrícula d'honor.

Petonets!!

sacerdotisadeisis ha dit...

Hola Mònica,

Me encanta esta receta con fresas. La verdad es que he oído muchas veces lo del vinagre y tengo curiosidad por probarlas así porque me parece muy interesante. Y con el saborcito a mango todavía más. Me encanta la combinación así que mucha suerte en el concurso.

Un besito,

Sacer

fresaypimienta ha dit...

Que lujo de postre!!! me ha encantado el juego la presentación, la combinación de esa crema con las fresas y el punto de crocante, que delicia de entrada! besos

Catarina Collins ha dit...

Mónica,
Lo postre se ya quedado un lujo... Me ya encantado la receta. Se ya quedado con un aspecto delicioso : )

Besitos

Ingrid ha dit...

Mònica! moltes gràcies per les teves paraules i els ànims!! em fan molt feliç! Petonets!!!

Su ha dit...

Uff, los otros canelones no me quitan el sueño, pero con estos seguro que lo perdía una temporada... Qué rico. Un besote.