dilluns, 28 de novembre del 2011

Sopa de tallarines oriental


La proposta del Memòries d’una Cuinera d’aquest mes era la sopa, des de el principi he tingut molt clar quina sopa faria el perquè he tardat tant a publicar, he esperat fins a l’últim dia, és un misteri! Cada vegada dic que m’organitzaré millor però alguna cosa no dec fer bé.

Moltes gràcies als que participeu al Memòries, a cada proposta ens trobem amb cares noves, estem molt contents!
Amb el recull de sopes, que publicarem el dia 1, no crec que tinguem fred en tot l’hivern i fins i tot en podrem guardar alguna per quan faci bon temps.

Aquesta proposta porta algues, que tenen moltes propietats, i aquesta és una bona manera d’incorporar-les. Eren algues wakame, tenen un gust bastant suau, si no us agraden gaire o no us atreviu és una bona opció per començar.
És una sopa lleugera que després d'un dissabte amb moooooooolt menjar em va anar molt bé!;)




Ingredients:
Brou*
Xerès
Salsa de soja
Tallarines orientals
Ou dur
Algues wakame
Sésam negre


Vegetal o de pollastre però sense sal


Preparació:
Posar a remullar les algues en aigua amb una mica de sal.
Escalfar el brou i bullir-hi les tallarines, a mitja cocció afegir el Xerès. Deixar fins que les tallarines estiguin fetes.
Retirar del foc i tirar salsa de soja, la sopa ha de canviar de color, ha de quedar de color fosc.
Servir a un bol amb l’ou dur, les algues tallades i decorar amb sèsam negre.

48 comentaris:

Anònim ha dit...

L'amfitriona es fa esperar però quan arriba ho fa per la porta més gran!! Quina sopeta taaaaaaaaaaaan bona!! He de provar de cuinar amb algues, perquè de moment les que he provat així no m'han entusiasmat, però si les fa la meva estimada Moni han de ser bones per força!!
Petons
Sandra

La Cuina Violeta ha dit...

Aquesta no ha d'estar gaire bona, sinó que ha de ser boníssima!
Com la Sandra no he cuinat mai amb algues. L'altre dia vaig llençar un paquet que havia comprat però no m'agradava l'olor.
Ptnts,
Nani

Roser ha dit...

Es veritat, hem coincidit amb la sopa! t'ha quedat molt apetitosa, jo nomes he provat l'alga amb el sushi xo amb la sopa segur ke te ke estar molt be tambe.
petons

Com Gat i Gos ha dit...

Ep!!! Aquesta sopa i la de miso son bàsiques a casa nostra.... has fet una foto deliciosa.
petons gastronòmics

Gemma ha dit...

Ha quedat un recull de sopes espectacular! La teva proposta és molt original, ha de ser molt nutritiva i gustosa. M'apunto la idea del xeres ;)

Heva ha dit...

Con lo que me gusta a mi la cocina oriental!!!! y además que decoración tan bonita le has puesto y el detalle de los palillos y las cucharas, tu no quieres que te pase como a mi jajaja
Besotesssss

Rosa Ballerina ha dit...

Ohh quina delícia de sopa!! Crec que te la copiaré un dia d'aquests, amb el teu permís, esclar, jeje.
La presentació t'ha quedat preciosa, m'encanta aquest joc de taula d'estil oriental, és una monada!

Molts petonets!!

Lucia ha dit...

Jo també posso wakame a la sopa! i m'agrada molt com has parat la taula a la foto!

Alba ha dit...

Quin bols més boniiiics!!
Porto tot el dia esperant la teva sopeta :)!! I ...m'encanta!!
M'ha agradat molt que porti ou dur (i el xerès, clar, jeje).
Què bé ens va venir el repte de memòries a unes quantes per baixar el menjar!!

Molts petonets guapa!!

Judith ha dit...

quina passada!!! sempre m'ha agradat aquesta vaixella, i tu las guarnit amb una sopa fantàstica!!! ets the best sister!!!! molts petonets

Chez Lola ha dit...

Wow! que bona! i la presentacio es genial! m'agradat molt Moni. Un beset fort

Chez Silvia ha dit...

Ole!!! espera que crec que la faré de mà per mi soleta, en bol i palillos tot autèntic!!!! m´ha encantat!!!petonets!!

veto ha dit...

Que sopa mas rica!!
Sabes?? Es de esas que veo y me encanta, pero luego no soy capaz de meterme la cuchara en la boca......

Besos.

Pilar ha dit...

Pues me viene fenomenal una sopa ligera, éste fin de semana me he pasado siete pueblos con las comidas y las cenas fuera de casa.
Me encantan ésta sopa, tiene una pinta estupenda y está perfectamente ambientada :)
Besos guapa

Anna ha dit...

Oh, quina presentació i quina pinta!! :D M'encanten aquestes sopetes orientals, i si me les poses davant amb aquests bols tan preciosos i els palets... T'ha quedat perfecte! :)

Un petoneeet!

Mayte ha dit...

La sopa es fascinante, pero por favor a mi lo oriental me supera....esos tazones con mi insecto favorito, libélulas!!! Ya caí, esto no puede ser...me encantó :D

Helena ha dit...

Només amb la presència que té ja sento la olor des d'aquí, fixa't el que arriba a fer l'imaginació! La foto és una passada :)

Lídia ha dit...

oh!! segur és boníssima!!! m'encanten aquest tipus de sopes, bé de fet m'agraden totes!! jejeje

muaks

trifasic de baileys ha dit...

Mmmm m'encanta la sopa oriental! no se el toc que li donen que li deixa un gust fascinant i viciant! deu ser la soja... bona proposta! petonets

Yves ha dit...

Ja saps que les algues i jo només ens trobem per sota l'aigua, però la foto ha quedat xulíssima.

Cinta ha dit...

una presentació molt bona! petons!

Núria ha dit...

Quina taula tan ven parada....com m'agrada aquesta sopeta!!!
per cert al meu blog vaig fer una entrada de unes magdalenes tretes del teu blog...per si vols donar-hi una ullada...
molts petons

Neus ha dit...

Aiiii jo encara no m'he animat amb les algues, em fa cosa la veritat...

Jo em beure el caldo...jajaja

Petons maca

Luisa Morón ha dit...

Este tipo de sopas me gustan mucho. Se ve ruper rica. Bss.

Teresa ha dit...

Quinbé de deu de sopes!!! i totes bones, boníssimes!!
No he cuinat amb algues, i mira que m'atrau... és el no saber com fer-les1 ho haurem d'aprendre!
petó

abril ha dit...

Qué bonica i quina presentació tan exquisita!!!!!
Me la guardo a la recamara!!!!

Bon Tiberi ha dit...

Oeoeoeoeoeoeoe!!! La Moni es fa esperar però quan arriba triomfa!!
Què vares menjar dissabte si es pot saber??? :DDD
Aniré pas a pas, primer faré experiments amb el panko (sabies què ja en tenc??) després em llançaré al món de les algues. A fi que al crític culinari li pegui un atac amb les algues. Jajajaja!
La foto mooolt xula!
Petons guapa!

Su ha dit...

La verdad, siempre me da corte pedir sopa en los restaurantes orientales, porque la cuchara me parece impráctica, aunque las veces que la he pedido acabo bebiéndome el caldo porque está muy bueno. Con las cucharas de mi casa lo haría también, pero me daría menos corte. Un besote.

Ana-Experimento en la cocina ha dit...

Qué maravilla de sopa.
Con esta delicia las demás se quedan un poco pobres.
Me la apunto ahora mismo.
Besos

Cristina ha dit...

A mi això de les algues em fa certa angúnia, no les he provat mai però un dia ha de ser el primer, no?

Palmira POM ha dit...

Em sembla una sopa perfecta per l'anfitriona jajaja
Amb algues i tot, em sembla una sopa complerta i molt sana.
I ja saps que estic mirant sempre per receptes differents amb algues, així que me l'emporto per un dia molt proper.
Petonets,
Palmira

Jordi ha dit...

Ueeeeee!!! al final vas arribar a temps!!! quina preciositat de foto!!! M'he d'atrevir amb la cuina japonesa, aquesta sopeta seria una bona opció!
petonets

La cuina de l'Eri ha dit...

A mi m'agrada molt el wakame, així que aquesta sopeta m'encantaria.
Quina foto més maca! està perfecte. Petonets

Miquel ha dit...

una foto y un sopa muy buena,y el toque oriental mola un montón
peto

La Taula d'en Bernat ha dit...

La cuina oriental i les algues no m'apassionen, però he de reconèixer que aquesta sopeta té una pinta exquisida!

Petonets!
Anna

Anònim ha dit...

La foto és molt maca peró les algues, ja saps no m'acaben d'agradar.
Pero fa molt bona pinta, eh!!
Petonets,
Esther

Elena -delicious stories ha dit...

Qué buena, Mónica!!! Es una sopa deliciosa, sobre todo si te gustan los sabores orientales, como a mí ;-)
Besos.

Cristina ha dit...

No m´animo a menjar-me però la teva fa molt bona fila...Veus al final "el último rie mejor" i amb una foto molt bonica.

Ague ha dit...

Quina delicia de sopa,m'encata i la presentació no pot esser más bonica.
Un petonet ben gran.

Unknown ha dit...

Quina foto més zen, transmet pau i serenitat. La sopa segur et deixa satisfet i amb una agradable sensació... el menjar oriental i amb algues m'agrada molt. Un Petó

Ernestina Causse ha dit...

Qué rica sopa con alga wakame que me encanta! La probaré. Un beso

Catarina Collins ha dit...

Moni,
Me encanta la comida oriental... E la sopa se ve con una pinta exelente. Te ya quedado muy apetitosa : ) Gracias por la receta.

Besitos!

MJ ha dit...

Nena, espectacular aquesta sopeta, segur que al meu marit li encanta.

Un petonet

fresaypimienta ha dit...

Una receta oriental estupenda, me gustan mucho este tipo de sopas !!! un beso guapa

Comer especial ha dit...

¡Qué sopa más original! ¡Una presentación preciosa! Besos y feliz día.

Carme i Omar ha dit...

Quina bona pinta aquesta sopeta...
A casa no n'he fet mai i això que les sopes amb algues m'encanten. Amb la teva recepta a veure si m'atreveixo.
Petons

Laura ha dit...

No entenc com se'm pot haver passat deixar-te un comentari perquè em va sobtar molt positivament la teva recepta. L'escenari era ideal per la sopa que ens presentaves. Els palets, els bols, una posada en escena genial. A mi les algues de moment no m'han conquistat però a la teva sopa no li diria que no seguríssim. Petonets

món cosit a mà ha dit...

I amb les fotos tant xul.líiiiisssimes! Quines ganes de sopeta calenta!