divendres, 19 de novembre del 2010

Ous estrellats amb pernil i xips de patata violeta

Fa uns dies el Jordi va arribar a casa dient: “he vist uns ous estrellats boníssims, se m’ha fet la boca aigua”. Els havia vist al programa cuines i va arribar entusiasmat.

Tenint en compte que els ous és un dels seus aliments preferits, si fos per ell en menjaria cada dia, i que a mi això d’estrellats sempre m’ha fet gràcia, no m’hi podia negar. També feia dies que tenia ganes de provar les patates violetes; així que vaig pensar que tastar-les en forma de xips seria una bona idea. L’Aina va quedar entusiasmada i si n’haguéssim tingut més, més que n’hauria menjat. Haurem de repetir!

La recepta original amb les quantitats la podeu trobar aquí però, com sempre, jo ho vaig adaptar als nostres gustos: encara ara en menjaria! Nosaltres ho varem fer per sopar però he de reconèixer que atipa bastant...





Ingredients:
Patates kennebec
Ous ecològics
Oli d’oliva suau
Pernil ibèric tallat fi
Patates violetes
Sal Maldon



Preparació:
Pelar les patates, tallar-les primer a quarts i, després, a làmines. Deixar una estona amb aigua –va bé per treure el midó i us puc assegurar que és fantàstic, no ho havia fet mai. Al vídeo surt, a la recepta de l’enllaç no-. Treure de l’aigua i passar-les per un colador per treure l’excés d’aigua. Eixugar una mica amb paper absorbent. Ja es poden fregir a l’oli ben calent. Quan estiguin fetes, retirar i deixar sobre paper absorbent.

Xips de patata:
Ull: les patates violetes taquen les mans, després marxa, però estareu una estona amb les mans morades... Pelar les patates i tallar-les a rodanxes ben fines amb una mandolina –ara me n’he adonat que la meva mandolina podria tallar més fi. També ho podeu fer amb l’estri de pelar patates-. Fregir amb l’oli que ja està a la paella i deixar fins que estiguin fetes. També es treuen i e deixen sobre paper absorbent –agafen molt d'oli-.

A la mateixa paella es fan els ous uns dos minuts –el rovell ha de quedar poc fet, la recepta original diu dos minuts, però millor fer-ho al vostre gust-.

A un bol es posen les patates kennebec, la sal Maldon i els ous. Amb una forquilla i un ganivet es tallen els ous tot barrejant-ho amb les patates.

Emplatar els ous barrejats amb les patates, posar el pernil i guarnir amb les patates violetes.



I aquesta és la meva princesa feliç amb les seves patates!


16 comentaris:

Judith ha dit...

uala!!!!!!!!!! puc venir a dinar? t'han quedat espectaculars!!!!! i les fotos molt xules! petonets

Yves ha dit...

Les fotos t'han quedat xulíssimes!!!!

Unknown ha dit...

Os3!!!!, m'encanta la presentació!. Curiós com un mateix plat pot tenir tantes variacions!!!. Pq els nostres ous estrellats son molt i molt diferents!!. Ens ha agradat molt de debó!.

Chez Lola ha dit...

Mai he vist eixes papates!!! el montatge del platet m'agradat moltissim. la teua princessa lo millor de la foto :-) besets!

Rosa Ballerina ha dit...

Quines patates! No les he provat mai encara, un dia n'hauré de comprar.
Jo no sóc gaire de menjar ous, però aquest plat té una pinta espectacular!!

Petonets!!

fresaypimienta ha dit...

Que vistoso y que rico! me encantan los huevos estrellados y éstos con chips de patata violeta y jamón, son irresistibles! buen fin de semana, un beso

Catieu ha dit...

Quines fotos tan boniques!!! I què dir dels ous estrellats. A casa ens encanten. Haig de provar aquesta recepta. Jo els he fet amb patates i foie, també molt bons.
Una abraçada ;)

Ingrid ha dit...

Ohhh.... quin plat tant saborós!!!
jo els he provat una vegada només, em van agradar molt però son molt atapïts com dius. Aqueste patates son una preciositat!!
Molts petonets

Anònim ha dit...

M'encanten els ous estrellats!! I així amb pernilet... mmmm! quina delícia!! Però el toc de les patates violetes me l'apunto!
Petonets,
Sandra

Alfons ha dit...

un 10 per la recepta presentada en aquesta super copa... una meravella!!
Una abraçada

La cuina vermella ha dit...

Aquest plat, juntament amb els castellers, hauria de ser patrimoni de la humanitat. Enhorabona.

Coses de Llàbiro ha dit...

Judith: t'espero!

Yves: gràcies.

Tast: a mi també m'agraden molt. Són un vici!

Lola: gràcies guapa!

Nee: et queden les xips. Són molt vistoses.

Fyp: gracias, igualmente!

Catieu: doncs així no els he tastat mai!

Ingrid: gràcies. Millor per dinar...

Sandra: a mi em va agradar molt i vas menjant i trobant textures diferents.

St.Hilari: moltes gràcies!!!!!!

Vermells: gràcies!

Petonets!

Ernestina Causse ha dit...

Me encnatan las patatas violetas pero por aqui no se encuentran. Un beso y gracias.

La Panoteca ha dit...

Muchas gracias por tu visita y por el comentario.
Este blog me ha encantado,las fotos muy buenas.
Bss
Tita

Mari Nuñez ha dit...

Elegante plato los colores están divinos!!!


Un saludo :)

DULCE ha dit...

que rico me encanta, me quedo de seguidora y te invito a visitar mi blog dulce, un beso