dimecres, 28 de setembre del 2011

Mar i muntanya

Aquest mes a Memòries d’una cuinera us proposàvem un clàssic de la nostra cuina: el mar i muntanya. Al ser no ser receptes marcades admet tantes variacions com la imaginació vulgui. Havia pensat fer també una versió dolça, l’agar-agar del mar i els fruits rojos de la muntanya però al final no ha pogut ser.

Fa uns mesos em vaig comprar la revista Delicious Magazine. El Jordi diu que és la revista més amortitzada del món perquè la miro, la remiro i la torno a mirar: m’encanta! Tinc gairebé totes les receptes marcades i una de les coses que trobo molt interessant és que et dona l’alternativa vegetariana de la recepta.
Hi sortia una recepta de raviolis amb ricotta i espinacs fets amb pasta de wonton. Els nostres porten shiitake i llagostins però em sembla que tastarem els altres canviant el ricotta per mató.

Com sempre, moltes gràcies a tots els que us heu animat a participar.



Ingredients:
100g de shiitake
6 llagostins
1 ceba tendra petita
2 dents d’all
Xerès sec
Oli d’oliva
Sal
Cibulet
Làmines de wonton*


*La vaig comprar congelada però no sé si la venen d’una altra manera.


Preparació:
Deixar descongelar les làmines. Amb la quantitat de farciment us dona per unes 16 làmines aproximadament, 8 raviolis.
Fregir els llagostins sencers fins que agafin color. Retirar del foc, pelar-los i netejar-los, sempre els hi trec la part taronja i negre que tenen a sobre. Tallar a trossos petits i reservar.

Rentar els bolets i tallar-los a trossos petits, al vostre gust. Amb un cop de picadora anireu més ràpid. Reservar-ne un grapat pel guarniment del plat.

Posar a escalfar oli a la paella. Afegir els bolets. Incorporar la ceba, els alls picats i els llagostins. Salar-ho al gust.
Quan tingui color afegir el Xerès i deixar al foc fins que s’hagi consumit gairebé tot el líquid. Reservar.

Agafar una làmina de wonton, posar una cullerada de postra amb la preparació anterior al centre de la làmina. Pintar amb aigua els quatre costats de la làmina i enganxar-ne una altra a sobre. Pressionar perquè no es separin. Tallar els costats amb un tallador de raviolis, si és vol.

Posar aigua amb sal a bullir. Coure els raviolis, en poques quantitats cada vegada, durant quatre minuts aproximadament. Retirar i deixar sobre un colador perquè tregui l’aigua. Pinzellar amb una mica d’oli, sinó s’enganxen.

Fregim els bolets que ens han quedat, hi tirem Xerès però aquesta vegada no el deixarem reduir del tot.
Servir els raviolis amb els bolets i cibulet.

30 comentaris:

Miquel ha dit...

me encantan las recetas que llevan la pasta Wonton y yo tambien siempre las veo congeladas.Un estupendo mar y montaña
peto

Judith ha dit...

Això es el que jo anomeno ser uinnovadora!!! quina passada de mar i muntanya (i no t'ho dic perquè ets la meva sister, eh???) encara en queda???? després vinc amb un tuper!!!!! petonets guapa

Gastroadikta ha dit...

A mi m'encanta la delicious, estic suscrita a la UK i a la Australia i tb les miro i remiro!
Una passada de recepta i el farcit ha de ser molt bó. Petons maca :)

Neus ha dit...

Un mar i muntanya molt innovador, si senyora la teva german te raó...
M'agrada la teva proposta.
Petons

Lucia ha dit...

La presentació es espectacular, Mónica. Fa molta estona que no mejo won ton...!

Chez Silvia ha dit...

Molt bona, molt in, molt glamurosa!!!com a mi m´agraden!!!!petonet

Yves ha dit...

El wonton frito és un clàssic! :-)
Molt bona innovació!

Ague ha dit...

Una delicia molt original i en molt bona presencia,mare meua quina delicia aquest mar i montanya.
Un petonet molt gran i bona setmana.

Gemma ha dit...

Tinc poc costum de fer servir la pasta wanton, a veure si amb aquesta recepta m'animo ;)

Bon Tiberi ha dit...

Punt positiu per a la Moni!!!!!!
M'agrada, m'agrada, m'agrada!!!!!!!
Quinoa, panko, wonton...seré capritxosa?? Però és que el wonton el vull ja!! ;DD
Petons!!

Chez Lola ha dit...

nyam!!! delicios!

Anònim ha dit...

M'he quedat sense paraules...

Anònim ha dit...

jajajajaja nooo, com vols que jo em quedi sense paraules!!? Això mai!! Moni, M'ENCANTA la recepta!! De debó, em trec el barret... ha valgut la pena esperar fins l'últim dia!!! La setmana que ve compro pasta wonton a la de ja (ara et pregunto on la compres jijiji). Ets una crack rul·lera
Petonets bonica
Sandra

Roser ha dit...

Que original!! Un mar i montanya del segle XXI!jejejej

Petons

Pilar ha dit...

qué buenísimo mar y montaña has hecho, yo también quiero :)
Besos

Su ha dit...

Qué mezcla más curiosa, la verdad es que de las revistas se sacan ideas muy buenas, yo también las amortizo a conciencia, jajaja. Un besote.

Cristina ha dit...

No he tastat mai la pasta wonton i justament l'altre dia en buscava i no la vaig trobar. T'ha quedat una recepta molt original, només de veure la foto em venen unes ganes de provar-ho!

Carme i Omar ha dit...

Quina bona pinta aquest mar i muntanya, molt innovador. Deu estar deliciós.
Petons

Anna ha dit...

No hi havia caigut, la pasta farcida pot ser perfectament un mar i montanya!! :D Els wonton són deliciosos i aquests tenen molt bona pinta... mmmm!! jaja

Petons!

MJ ha dit...

Hola Mónica, m'ha encantat la teva versió del Mar i Montanya.

Un petonet

el taller de cuina ha dit...

Genial!! hauré de provar de fer ravioli de wonton, m'ha encantat l'idea!!

petonets

Sònia ha dit...

Impressionant!!! Innovació culinària al poder!!!! ^___^
M'ha encantat aquesta recepta!!! Un petonas
Sònia

Laura ha dit...

Guau, quin mar i muntanya més original. I la veritat és que de sabor ha d'estat boníssim. És la segona recepta que veig aquests dies amb raviolis de wonton i la veritat és que no havia caigut mai en fer-los així. Ara que ho sé segur que ho intento fer. Gràcies pels vostres reptes!!!

LILE ha dit...

Doncs jo no he sentit mai aixó del wonton!!! Quan he d'aprendre, Deu Meu!!!!

Un mar i muntanya genial!
Petons,
Esther

Catieu ha dit...

Quina recepta més original!!! Ja tinc ganes de veure la propera versió amb mató. Hauré de buscar la pasta wonton.
Una abraçada

Heva ha dit...

Tengo ganas de comprar la pasta de wonton pero todavía no la he encontrado, me gusta tu propuesta aunque la que comentas dulce me parece todo un ejercicio de creatividad ¡eres genial!
Un besote

Ernestina Causse ha dit...

Me encanta tu mar y montaña!! Besos

Asela Masià ha dit...

Fantàstic! M'encanta aquesta combinació de xiitake amb els llagostins, jo la faig molt en saltejats de tot tipus, de verdures, de pasta, d'arròs, és genial. Una altra recepta per a variar, el que passa és que aquesta pasta sempre la venen congelada i l'has de gastar ràpidament, no? Quin rotllo. Besets.

Cristina ha dit...

M' apunto al club dels ignorants del wonton...Sempre queden coses per descobrir.

Coses de Llàbiro ha dit...

El wonton el podeu trobar a les botigues on venen productes orientals, a la secció de congelats.