dimarts, 14 de desembre del 2010

Pastís de fruites (pastís de Nadal)

Tenia ganes de fer algun menjar dolç per Nadal, de fet tinc moltes ganes de fer galetes, però tot arribarà. Buscant, buscant vaig trobar una recepta de pastís de fruites i ho vaig tenir clar (anava a posar l'enllaç, és de bbcgoodfood però l'han tret!).
Em va agradar el color torrat que tenia, clar que vaig adaptar els ingredients. Un dels ingredients que portava era el "black treacle", vaig estar buscant i deia que és una mena de melassa fosca i que donava el color fosc que tan m'havia agradat, ja us dic ara que el vaig substituir per concentrat de poma i estic contenta de com va quedar.
Un altre dels ingredients que em va cridar l'atenció va ser la barreja d'espècies, jo hi vaig posar la de "cinc espècies" i no us penseu que les tenia totes, ja que la barreja és força curiosa. Quan vaig tastar el pastís anava dient: "oi que fa gust a Nadal?", el Jordi reia, però jo estic tota emocionada perquè per a mi és un pastís amb gust a Nadal.

Per decorar, vaig posar fondant, la recepta original portava massapà i fondant. Quan vaig fer fondant vaig dir que mai més en tornaria a fer, va ser la primera i última vegada, i ara que el vaig comprar ja fet, he dit que mai més el tornaré a fer servir, quin drama!!!!!!!!!! Quan torni a fer el pastís, que tinc clar que repeteixo, el guarniré diferent, potser només sucre llustre i ja està.








Ingredients:
200 g de mantega
200 g de sucre morè
3 ous batuts
1 cullerada sopera de concentrat de poma
200 g de farina especial per a rebosteria
1 cullerada de postres de "cinc espècies"
2 cullerades de postres de llevat químic
3 pomes petites
200 g de sultanes



Preparació:
A un bol, posar les sultanes, cobrir-les amb aigua i reservar-les.
Escalfar el forn a 180º.
Desfer la mantega; incorporar-la a un bol, juntament amb el sucre i els ous, i batre uns minuts. Afegir el concentrat de poma, la farina, les espècies i el llevat. Batre fins que quedi una barreja homogènia.
Tallar la poma a trossos de la mida, aproximada, de les sultanes (la recepta original deia ratllar la poma). Escórrer les sultanes i incorporar-les amb la poma a la barreja anterior. Barrejar amb una cullera fins que quedi ben repartit.
Posar mantega i espargir la farina a un motllo (dóna per un de 20 cm). Posar la barreja i deixar al forn durant uns 50 minuts, aproximadament.
Deixar refredar abans de decorar.







I aquesta és la meva aportació a HEMC, que aquest mes va de receptes de Nadal!

 
hemc 49 - navidad

41 comentaris:

Judith ha dit...

Ja em pots fer lloc a taula pel dia de Nadal! però quina cucada de pastís! el vull tastar ja! ummmmmm, petonets

Yves ha dit...

Més nadalenc impossible! Gran presentació!
A veure si el tastem...

Unknown ha dit...

No sé si té gust a Nadal o no.. però la presència és totalment Nadalenca!!!...
T'ha quedat espectacular!
Ha valgut la pena la feinada q porta fer-lo, oi?
Petonets
Neus
ah!, la foto com la Judith, Genial!, sou unes artistes!! :)

Toti ha dit...

Us he de confessar que ja l’he testat i estava genial... un bocí de Nadal en cada queixalada.

Rosa Ballerina ha dit...

Quina bona pinta! Quin sabor té el gust a nadal? :P jeje, jo crec que per a cada persona seria diferent, però ho trobo una manera molt original de descriure aquest dolç :).
És una pena que no tornis a utilitzar el fondant, t'ha quedat preciós, molt espectacular!

Petonets!

Coses de Llàbiro ha dit...

Judith: doncs quedem per Nadal!;)

Yves: moltes gràcies! Ja et guardarem un tros.

Neus: moltes gràcies guapa!

Toti: gràcies.;)

Nee: Tens raó. A casa no tenim per costum menjar pastissos de fruita per Nadal però mira, és un pastís que em fa pensar en Nadal.


Petonets.

Catieu ha dit...

Quina cucada!!! T'ha quedat molt bonic i té una pinta molt bona.....

Ingrid ha dit...

Doncs t'ha quedat molt bonic. La veritat és que al fondant li has de trobar el punt... però jo de moment prefereixo comprar-lo fet.
Molts petonets

Anònim ha dit...

Té una pinta fatàstica i una decoració genial! Jo no sóc gaire fa del fondant tampoc... però reconec que queda maco, maco!
Petonets
Sandra

Gemma ha dit...

On compres el concentrat de poma?
Trobo que la decoració amb fondant t'ha quedat genial, però porta força feina, oi? Jo també prefereixo una decoració més senzilla, amb sucre de llustre segur que queda molt bé ;)
I el pastís, ha de ser boníssim, i amb gust de Nadal! Je je je...

Chez Lola ha dit...

Mai ho he fet i per supost mai ho he comprat. Prefereix fer altres decoracions, ademes, em resulta molt empalagos. de totes formes esta molt xulo i molt nadalenc. bessts

Asela Masià ha dit...

Qué bonic t'ha quedat, sembla de pastisseria selecta. Deu estar boníssim amb els ingredients que porta, i especiat, que li donarà un sabor diferent, nadalenc.

Bon Tiberi ha dit...

Quin pastís més "xulo"! El gust a Nadal no l'he notat per l'ordinador, però la presència no pot ser més nadalenca. Enhorabona!!M'encanta! Paula. bontiberi.blogspot.com

la gemmota ha dit...

Carai, que rebonic! No ets la primera que tot i haver preparat el fondant, prefereix comprar-lo...però ja veig que ni aixñi vols tornar a fer-lo servir...vaja1 amb lo bonica que et va qeudar la tarta!
No sé si té gust a Nadal però l'aspecte el té! Felicitas!

Petita cuina ha dit...

Mónica...

Es el primer cop que arribo al teu reconet, i de ben segur que em veuras sobint quan acabi la bogeria del Nadal que em porta de bolid :P....

M'encanta la teva aportació per l'edició d'aquest mes del HEMC nº 49, per cert...
¿Una cullereta de "cinc especies"? no se el que és, però m'interessaria saber-ho, aquest pastís m'agradaria prepararho a casa amb la nena.

Petonets...

Coses de Llàbiro ha dit...

Catieu: gràcies guapa!

Ingrid: no, si el problema no és que no em sortís bé, és que vaig fer molt merder.

Sandra: jo ho trobo molt dolç però m'agrada com queda.

Coses de Llàbiro ha dit...

Gemma: a les botigues de productes ecològics, suposo que les de dietètica també n'han de tenir.
És de "Cal Valls" i està boníssim com a substitut del sucre amb les infusions i el iogurt. He fet aquest pastís amb fondant però no acostumo a posar-me sucre.

Coses de Llàbiro ha dit...

Lola: queda maco i com que sabia que el Jordi no en menjaria no el vaig "enganxar" així que es podia retirar perfectament.

Asela: la veritat es que em va sorprendre el gust.

Paula: ja,ja,ja. Deurien ser les ganes de que fos un pastís de Nadal!;)

Coses de Llàbiro ha dit...

Gemmota:queda maco però tela...


Petita cuina:gràcies per venir i per la feinada de l'HEMC.
La barreja de cinc espècies: ja ve preparada i porta: fonoll, anís, canyella, pebre negre i clau.
Ja m'explicaràs!

Unknown ha dit...

Per què dius que no tornaràs a utilitzar fondant? si t'ha quedat molt bé! un pastís molt nadalenc i el tall té molt bona pinta.
petons!

Mercè ha dit...

Quin pastís més bonic i nadalenc!! Senzillament, fantàstic!!
No sé quina marca vas fer servir de fondant, però la Wilton està molt bé... més que res per si t'animes un altre dia. ;)
Petons!

Miquel ha dit...

todo un pastel digno de estos dias y muy buena decoracion muy trabajada
petons
miquel

Coses de Llàbiro ha dit...

Ana: gràcies. Ara dic queno però potser el torno a fer servir!;)

Mercè: no era Wilton, no recordo la marca. El vaig comprar a Gadgetcuina, és la única marca que tenen.

Miquel: moltés gràcies.

Ernestina Causse ha dit...

La pinta y las cinco especias me han conquistado. Buenísimo..

Alba ha dit...

Doncs t'ha quedat preciós! M'encanta el toc de color vermell i l'interior té pint ade ser deliciós!!
La foto ha quedat genial!

EM sembla que jo també vull provar el Nadal amb aquest pastís!! :P

Molts petoneeets!!!

Judith ha dit...

ara que l'he probat puc afirmar que està bonisssssssssssssim! hi haurà per Nadal, oi??? ens ha encantat!!!! ets la millor. petonets

Coses de Llàbiro ha dit...

Linda:la verdad es que lo de las cinco especias es sorprendente!;)

Alba:vinga anima't que està molt bo!

Judith:i tant que n'hi haurà!:D

Mooooooolts petonets!

Maduixa ha dit...

Doncs t'ha quedat molt bonic! i més aspecte de Nadal impossible :-)

Ara, t'entenc i comparteixo amb tu el sentiment vers el fondant. Potser no n'estem d'acostumats, o estem malacostumats a un altre tipus de rebosteria més suau. Has provat de fer servir pasta de xocolata, o de massapà, enlloc de fondant? es treballa gairebé com la de sucre però millor. :-)

un petó, bonica

Unknown ha dit...

ostres, sempre m'havia preguntat quin gust té el nadal!!!

Nenalinda ha dit...

Espectaculaaaaaaar y seguro que rico rico.
Bicos mil wapa.

La cuina vermella ha dit...

Mmm, que xulo!!! quin pastís més nadalenc!!

Coses de Llàbiro ha dit...

Maduixa: gràcies pels consells.:D

Enric: estic molt contenta de veure't per aquí!;)

Nenalinda: gracias guapa!

Vermells: mooooltes gràcies.

Kako ha dit...

La encuentro super linda.
Podrías detallar que contiene la mezcla de 5 especias?, presumo que es el lebkuchen que usamos aqui y tiene un marcado sabor a navidad.
Un beso.

Coses de Llàbiro ha dit...

Kako: la mezcla de cinco especias lleva hinojo, anís, canela, pimienta negra y clavo.
Besos.

antonia ha dit...

está perfecto! no sé qué te habrá pasado con el fondant (yo nunca lo he usado), pero te ha quedado impecable!!
besos

Alfons ha dit...

Més que una recepta,.... és tota una felicitació nadalenca !!.... de 10!
Una abraçada

el taller de cuina ha dit...

Carai! que elegant que t'ha quedat!!!

Coses de Llàbiro ha dit...

Antonia: que es muy pegajoso...

Alfons: moltes gràcies!

Albota: gràcies pel teu comentari. Ara et faig una visita.;)

margot ha dit...

Que maco!!!
Jo vonc am la Judith el dia de Nadal. ajaja.
Petons.

Unknown ha dit...

mmmmm quina bona pinta Déu meu! un altre dia ho podríem tornar a fer.

Olga ha dit...

Hola!

Ara mateix acabo de descubrir el teu bloc gràcies a l'Hemc.

Has fet un pastís preciós. No sé quins problemes has tingut amb el fondant, però ets una artista. Moltes felicitats!

Una abraçada,