dimecres, 7 de juliol del 2010

Ajoblanco

Ahir, després, d'una tarda acompanyada de vampirs i homes llop, debats sobre si l'Edward o el Jacob, i l'Aina totalment eclipsada... M'esperava ajoblanco a casa, una recepta molt apropiada per espantar vampirs ...
Val a dir que ens va sorprendre, no l'havíem tastat mai ! La veritat és que si m'haguessin demanat els ingredients que porta no ho hagués encertat.
La recepta la vaig treure de la Tartine gourmande, una gran pàgina per tot plegat: les fotos, les receptes, les històries. Genial !


Ja sabeu, si teniu unes nits crepusculars aquesta recepta us anirà molt bé ...






Ingredients:
150 g d'ametlles crues pelades
100 g de pa de pagès, sense crosta
6 cullerades soperes d'oli d'oliva
2 tasses d'aigua ben freda
2 grans d'all
1 1/2 cullerades de postre de sal
4 cullerades de postre de vinagre



Preparació:
Posar a un bol el pa de pagès tallat a trossos amb aigua que el cobreixi.
A la batedora, posar les ametlles, l'all -si voleu que no sigui tan indigest podeu treure el cor- i la sal. Barrejar fins que quedi fi -vaig haver d'afegir aigua perquè no hi havia manera de què es moguessin les ganivetes-.
Escorre l'excés d'aigua del pa i afegir a la preparació anterior, barrejar, a la batedora, fins que ens quedi una pasta. Mentre es va barrejant, afegir l'oli poc a poc. Llavors ja es pot afegir el vinagre i l'aigua (es pot rectificar al gust) i deixar-ho fins que quedi ben fi.
S'ha de servir molt fresc.


I amb aquesta recepta m'estreno a HEMC, que fa temps que hi volia participar i no acabava de trobar el moment.

hemc # 46 - delicias para fiestas

2 comentaris:

Cris ha dit...

Havia escrit un comentari i no s'ha publicat..pfff...ara em fa mandra tornar a escriure-ho tot! Deia que m'agrada moltíssim el blog! El vaig descobrir gràcies a la Judith i l'Yves i dsd llavors ja he fet un parell de receptes!!! Quan he vist l'Ajoblanco he estat súper contenta pq fa anys que no en menjo i m'encanta!!! Ja provaré de fer-ho! :-)
PS: us vaig donar el meu vot a lo dels blocs en català! A veure si hi ha sort!

Coses de Llàbiro ha dit...

Moltes gràcies pel comentari, pel vot, pels ànims !