dijous, 30 de juny del 2011

El tzatziki de la Pantera Rosa

Quan vaig començar a tafanejar el Twitter vaig començar per cuines, estrany, oi? Remenant, remenant, vaig arribar a un tzatziki de remolatxa del The New York Times. Aquells dies havia vist receptes fetes amb aquest ingredient pels blocs i m’agradava molt el color, així que la recepta va anar directament a "pendents". El repte d’aquest mes de Film&Food és una recepta grega, ja podia anar a la meva interminable carpeta de pendents a buscar el tzatziki!

Amb aquests dies de calor -bé, per sort avui fa fresqueta, cosa que s’agraeix- vénen de gust receptes fresques i poc complicades, i aquesta ho és.

El color crida molt l’atenció, quan vam començar a afegir el iogurt el Lluc, que va ser el meu súper ajudant, va dir “uauuuuuuuuuu”. Sí, es va impressionar! Però després amb el seu “no agrada”, no el va tastar.


 La recepta original porta anet, però com que no en vaig trobar hi vaig posar menta, que em va donar la Judith. També porta llimona i com que a casa fem servir més les llimes, és el que hi vaig posar.
La textura que vaig fer és de crema, més com el tzatziki, però si la voleu amb consistència -que s'aproximi més a l'amanida, com la recepta original, haureu de posar menys iogurt-.


 I per acabar de complir amb el repte, després de veure la cara que va posar la Judith quan li vaig dir el que volia fer, aquí deixo aquesta cançó per l’Alba i l’Ingrid. És veritat que no té res a veure amb la cuina grega i que potser és una mica rebuscat, però el que porta la Marieta compleix els requisits del repte. ;)


Ingredients:450 g de remolatxa cuita*
2 grans d’all (treure el cor)
½ cullerada de postres de sal
2 cullerades de postres de suc de llima
500 g de iogurt grec
Pebre negre
Menta fresca


* La podeu trobar envasada al supermercat a la secció d’amanides o verdures refrigerades.



Preparació:La recepta original diu que s’han d’aixafar els alls amb la sal en un morter, però jo no en tinc, així que ho vaig fer com vaig poder. Afegir el suc de llima i deixar reposar 10 minuts.
Passat aquest temps hi afegim el iogurt, pebre negre i rectificar de sal. Afegir la remolatxa i remenar. Deixar a la nevera fins a l’hora de servir.

43 comentaris:

Judith ha dit...

Visca la meva tata!!! m'estaria hores mirant aquest color, com m'agrada! encara que la remolatxa no m'acaba de fer el pes... i la cançó un "puntazo" jaajajajajajja. Petonets

Núria ha dit...

Quin color tan bonic...i segur que està deliciós.
molts petons

Lucia ha dit...

El color es preciós, es estrany que el teu nin no l'hago volgut tastar amb lo atrient que es.
La remolatxa es un ingredient dels que tinc pendent treure'n més partit!

Anna ha dit...

Uau, quin color tan impressionant! Llàstima que a casa meva no puguin ni veure la remolatxa... El "no agrada" és una cosa massa habitual entre gent de quaranta-llargs! jaja

Una recepta molt original! :)

boroperez ha dit...

Me encanta en unos dias la hago y ya te contare.

Catarina Collins ha dit...

Se ya quedado con una color tan bonita, y por certo igualmente buena.

Besitos

Cristina ha dit...

Jo també faria com en Lluc...uaauuuu!!!

el taller de cuina ha dit...

Espectacular amb aquest color!!!!
Com se te n'ha anat mab la cançó, jejejeje!! així m'agrada, imaginació al poder!!
Petonets

Rosa Ballerina ha dit...

mmm però quina pinta més bona que té, m'encanta la teva versió, el color és preciós.
Segur que estava boníssima!!

Molts petonets!!


pd: encara queda coca al congelador xD.

Anònim ha dit...

El color és una passsada. Un tatziki ben diferent que hauré de provar ben aviat!
Petonets!

Heva ha dit...

Me encanta tu receta, tiene un color tan bonitoooooo lo de Lucas me suena mucho, todo les entra por los ojos pero para que se lo coman luego...
Ya veo que sabes buscar cosas en twitter ¡alucinada me tienes! jajaja

trifasic de baileys ha dit...

Noia, quina pinta té aquesta salsa!!! impresionant!! el color atrau a qualsevol!! i deu estar bonissim!! mai n'havia sentit a parlar!! una cosa més que sé!! El títol ben escollit!! petonets

sole | puragula.wordpress.com ha dit...

mmm, nunca había escuchado sobre esta cremita. ¡que colorida! me llama mucho la atención su sabor, la copio a pendientes como alguna vez hiciste vos, sólo que espero no tardar tanto en hacerla, jeje
¡saludos!

Ingrid ha dit...

Mònica!!! quina xulada!! aquest color és una passada!! m'encanta! t'ha quedat genial!!
Ahhhh i moltes gràcies per la cançó! és tot un puntàs!! i tens tota la raó, serveix al 100 % , ja que el que porta la marieta és l'ingredient secret;)

Unknown ha dit...

Qué vistoso ha quedado!

fresaypimienta ha dit...

me encanta!!!! que color!!!!! que fresco y bueno para un aperitivo, lo probaré! muchos besos

Bon Tiberi ha dit...

Ole!ole!ole!!!!!
Avui no sé si m'agrada més el color, el títol de la recepta (això de la pantera rosa m'ha matat) o la cançó!!!
Petons guapa!!

La cuina de l'Eri ha dit...

T'has quedat amb el personal amb la canço!
Realment amb aquest coloret donen ganes de posar-s'hi ara mateix a la cuina!!!! M'encanta la foto, com sempre!!! Petonets

Cogollos de Agua ha dit...

pero que color!, esto hay que hacerlo porque además decora la mesa, que bonito!
Un beso

Anònim ha dit...

jajajajajaja boníssim lo de la cançó, ets una crack!!! el color és espectacular... a mi això m'encantaria!!
Petonets preciosa
Sandra

Trini Altea ha dit...

Precioso color y de sabor tiene que estar muy rico.

Mayte ha dit...

El color es absolutamente delicioso....se mete hasta todos los sentidos y les da vuelta que lindo!!

Muchos besiños :D

Unknown ha dit...

un color màgic...i de gust degur que també. Petons

Claudia-Mi dulce pasión ha dit...

Quin color maravellós!!!M'agrada molt la remolatxa i provaré aquesta recepta tan fresqueta!PETONS!!!

Cotó de sucre ha dit...

Guai! M'has donat una altra idea per a poder donar sortida a les remolatxes que em porta el Felipe, el veí que em regala remolatxes del seu tros. Petons!

Gemma ha dit...

Je je je... m'encanta el nom del plat, li queda que ni pintat! A més, ha de quedar boníssim, el tzatziki normal ja m'agrada, però amb el puntet dolç de la remolatxa encara ha de ser més bo.

Unknown ha dit...

Molt original aquest tzatziki!!! Segur que estava per sucar-hi pa!

Petonets

Lídia ha dit...

oleee!!quina manera més original d'esmentar l'ingredient secret!!!!
i la teva aportació l'haurem de tastar perquè amb aquesta calor quasibé no tinc ni gana!

La Taula d'en Bernat ha dit...

Té una pinta ben curiosa...
La remolatxa és un colorant natural extraordinari!

Petons!
Anna

Eva ha dit...

El titol, 10.
La canço, 10.
La recepta, 10.
El color... upss m'he quedat sense numeros!!!

Petonets.

Vanessa - El Recetario de Lady Halcón ha dit...

A mi también se me ha escapado un "uauuuuuu" cuando he visto primero el título (me encanta la pantera rosa!) y la foto ¡qué original! Me ha gustado mucho tu propuesta, genial para este veranito.
Besos!

Cocinando con Manu CatMan ha dit...

me encanta!!!!! precioso!!!
un besote!

Joaquina ha dit...

El tzatziki original es molt bó i fresquet, però aquesta versió rosa es d´un original .... Et felicito una proposta molt glamourosa. Petons i bon diumenge.

Unknown ha dit...

Que bonito con ese color. es una idea genial, me encanta!!!. Besos

Catieu ha dit...

Quin color més bonic!!!! Mira que fa temps que no menjo remolatxa. Abans sempre en posava a les amanides. Aquesta hauria fet furor al meu sopar, me la guardo pel proper....

Cook me tender ha dit...

Ostras nena quin plat mes original! Poc que el coneixia!! Y a mes amb aquest color i amb remolatxa uy! Ho penso fer!! Gràcies per comparti-ho!! Petonets!

Rosilet {Sugg-r} ha dit...

Me ha encantao Mónica! Yo soy de las fans de la remolacha...todavía tengo una recetita por publicar...pero ahora me quiero preparar este tzatziki que tiene que ser divino..mira que tengo los ingredientes por casa...ya te contaré! Con la canción me he muerto de risa! Eres tan ocurrente!
Besitos y feliz semana guapa!

Montse de Sants ha dit...

És que ets genial! Quina passada de tzatziki! I m'encanta l'afegitó de la Pantera Rosa. Amb això et quedes amb els convidats, fixo! Aquesta de debó que la faig aquest estiu. I bona idea acompanyar-lo de pa de pita...El que estic aprenent jo amb vosaltres!! Petonets guapa!

GEMMA ha dit...

Com diu la Montse! Tot el que stem aprenent,de cuina grega...
petonets

nyanyels ha dit...

M'encanta el color d'aquest plat. Té un aspecte deliciós. M'apunto la recepta.
Una abraçada!

margot ha dit...

M'agrada la remolacha, ten un color tan maco, i ba tan bé pel cos.
Petons

Alfons ha dit...

original i molt vistós ... una "Piulada" fantàstica...
una abraçada

Ernestina Causse ha dit...

Muy original, muy fácil, muy apetecible para estas fechas...una receta estupenda. Un beso