divendres, 15 de juliol del 2011

Sorbet de farigola i mel

Fa un temps vam anar a dinar amb uns amics a un restaurant. A l'hora de les postres, la majoria, vam demanar gelats i sorbets: de mojito, farigola, herba Lluïsa, etc. Després de comentar que estaven boníssims i anaven molt ben presentats, així com que portaven -o no- clara d’ou; a mi em va quedar claríssim que havia d’intentar fer sorbet de farigola -petició del Jordi inclosa-.

Amb els reptes és més fàcil atrevir-se a fer receptes que tens pendents i que no t’acabes de decidir; per això, quan vaig veure La Recepta del 15 vaig pensar: finalment, ara en faràs! La propera vegada faré un gelat, que també en tinc ganes, fins i tot ja tinc pensat de què el faré.

Em pensava que seria més complicat, però haig de dir que no ho és gens. La recepta l’he adaptat d’aquí, ja que l’he deixat més estona al congelador i he variat algun ingredient. Si voleu un sorbet d’aquells que, com diu el Jordi, “ho cura tot” no podeu deixar de tastar aquest.




Ingredients:
2 llimones
2 llimes
60 cl d’aigua
75 g de sucre
3 cullerades soperes de mel
1 clara d’ou
1 bosseta d’infusió de farigola


Preparació:
Preparar un almívar amb el sucre i l’aigua. Quan comenci a bullir, afegir la bossa de farigola i remenar. Passats tres minuts, tancar el foc. Afegir el suc de les llimes i llimones, la mel i deixar refredar.

Passar la preparació a un recipient de metall i deixar al congelador durant 3 hores. Passat aquest temps, treure del congelador i afegir la clara a punt de neu incorporant-la i barrejar, suaument, amb les barnilles manuals. Tornar al congelador.

36 comentaris:

Yves ha dit...

M'encanta la mel! això s'ha de provar!

Catieu ha dit...

Que original!!! Curar no ho sé però que ha de ser boníssim segur... Ja queda a pendents....

Judith ha dit...

t'asseguro que el tastaré!! et va bé que vingui aquesta tarda? jajajajajajaj. Quina foto més maca!!! ets una artista. Petonets carinyet

Mari ha dit...

Farigola i mel! Que bó!! Quines ganes de tastar-ho.
Salutacions.

Unknown ha dit...

Molt curiosa la combinació de farigola i mel, sobretot en un sorbet!!!

Segur que estaba boníssim!!

Petonets i bon cap de setmana.

Anònim ha dit...

Ostres, amb el que porta aquest sorbet és de 'La Botica de la Abuela'. Llimona, mel, farigola...!!! Ideal pels refredats i els mals de panxa! Jejeje. El tastaré!
Una abraçada bonica, i bon cap de setmana!

Neus ha dit...

Que original, quants gelats i sorbets original que están sortint avui.
Petons

@bet_cakes ha dit...

Molt original! Un sorbet que ho cura tot! :P
Petons
Belén

Unknown ha dit...

Ohhh! Segur que el sabor es irresistible... la farigola es màgica y la mel uhmmm. Un gelat molt tentador. Ptns

ISABEL ha dit...

El tastaré, el trobat super original.
Que bó, me'l apunto.
Petonets

Rosilet {Sugg-r} ha dit...

Tomillo, limón y miel, nopuede más que ser delicioso...me encanta!

el taller de cuina ha dit...

Que bé la propera vegada que tingui mal de coll, de panxa o un refredat em prendré aquest sorbet!!!
Petonets i bon cap de setmana!

Ana-Experimento en la cocina ha dit...

Me he quedado muerta. Me encanta. Qué original.
De hecho según copiaba la receta, estaba pensando si tenía todos los ingredientes porque me voy ahora mismo a hacerlo. Ya te contaré que me sale.
Besos

Xavier ha dit...

Quina combinació més espectacular i gustosa! M'ha agradat molt!

Ara t'he descobert i me n'he fet seguidor!!!

Luisa Morón ha dit...

esto tiene una pinta estupenda. bss.

Cristina ha dit...

M`imagino el seu sabor...Jo he tastat la mousse de farigola i és sorprenent. Molt original la teva recepta.

Chez Lola ha dit...

Segur que la fare perque m'agrada molt!! estes receptes del 15 porten molt bones aportacions! un beset fort.
Bon cap de setmana

La cuina de l'Eri ha dit...

Estic d'acord amb la Judith, una foto increiblement preciosa.
Abans d'obrir i només amb el nom ja me l'he apuntat!
Estic convençuda que cura TOT! Esplèndid. Petons

trifasic de baileys ha dit...

Vaig estar a punt de presentar un sorbet però no m'atrevia!! aquest té una pinta excel·lent, de sorbet de categoria! ho provaré amb prèssec jajaja!! petons guapa

sole | puragula.wordpress.com ha dit...

¿cómo es lo de la bolsita de infunción de tomillo? ¿se trata de un té de tomillo? ¿puedo usar las hierbas frescas?

Trini Altea ha dit...

Mmmmmmmm me encanta.

Cogollos de Agua ha dit...

Como me gusta la foto!, el sorbete lo preparo seguro.
Un beso y buen finde

SILVIA ha dit...

Quins sabors més especials, com el teu sorbet! i segur que pel coll va la mar de bé. Ara ja no tenim excusa per tastar-lo
Petons

Anònim ha dit...

Ets la millor!! La foto genial... però el sorbet es supera! Realment és com un remei de la iaia congelat i boníssim! M'encanta!!
Moltíssimes gràcies per tot preciosa!
PEtonets
Sandra

Lídia ha dit...

això.... ha de ser impressionant!!! quina combinació tant bona! m'encanten les herbes...

petonets

LILE ha dit...

Mónica, jo m'el prendre sense la mel, ok? noia no hi ha forma que me l'empassi.

A part d'aixó fa una pinta molt bona. Amb una foto com aquesta m'ho menjaría amb mel i tot.
Petonets guapi,
Esther

Montse de Sants ha dit...

Amb la de farigola que cullo a l'estiu, t'asseguro que el tastaré. Gelat ideal per a menjar, per desinflar els ulls, per afinar la veu, per guarir ferides...I una foto preciosa! Petonets i molt bon cap de setmana!

Carme i Omar ha dit...

Waw, estic impressionada, què bo ha d'estar. Molt bona combinació.
Petons

Miquel ha dit...

me gusta este sorbete de farigola y miel, la foto con el vol muy chula
bon finde
petons
miquel

Heva ha dit...

Menos mal que no llego tarde para probar un poco de tu sorbete, que facil lo has preparado, y sin maquinita jijiji lo tengo que probar porque a mi pequechef le encantan los sorbetes de limón, seguro que el tuyo le encantará!!!
Besosss

Pilar ha dit...

qué delicia Mónica, tiene que ser una maravilla
Bonita foto.
Besos

Teresa ha dit...

Molt original, refrescant, digestiu i boníssim!!! queda anotat!! petó

Cook me tender ha dit...

Mentres et llegía pensava, com farà lo de la farigola? I ves per on una boseta d´infusió!! Si es que em falta enginy!! Doncs segur que es molt refrescant però l´hauría de provar..... per cert la llum de la foto preciosa!!

VADEPAN ha dit...

Quina combinació més bona: farigola i mel!!!! m'ha encantat!!!és la primera i no la darrera vegada que vendré per aquí!!!!!

Catarina Collins ha dit...

Que rico se ve el sorbet... Se ya quedado con un aspecto delicioso. Me encanta farigola, para mi es prefeto.

Besitos

Anna Hallado ha dit...

Una combinació fantàstica i poc habitual en un gelat. Faré la prova. Gràcies.