dilluns, 10 d’octubre del 2011

Arròs mar (enllaunat) i muntanya

La primera vegada que vaig tastar un arròs d’aquest tipus va ser a Cabrera. Hi ha un restaurant al costat on fan un arròs boníssim, si més no el feien perquè fa molts anys que no hi vaig. Quan em van dir que el feien amb calamars de llauna vaig pensar que tindria un gust estrany, la sorpresa va ser quan el vaig tastar. Em va agradar moltíssim., tenim pendent de tornar-hi amb uns amics (préssecs), però no acabem de trobar el dia.

No és la primera vegada que el faig i no serà la última. És un arròs on tots els ingredients lliguen molt bé, d’aquell que vas menjant però no t’embafa i que agrada a grans i petits. A casa, això últim és important, ens agrada fer els àpats junts i menjar tots el mateix.





Ingredients:
400g d’arròs bomba
2 llaunes de calamars farcits en conserva *
300g de salsitxes de porc
1 ceba gran
1 pebrot verd (de l’italià)
4 carxofes
1l d’aigua **
 
* Millor en oli d’oliva
** Si ho preferiu hi podeu posar brou



Preparació:
Tallar les salsitxes a rodanxes d’un cm. A una paella amb oli calent  fregir les salsitxes, quan comencin a agafar color afegir la carxofa, que haurem pelat i tallat a daus.
Afegir la ceba i el pebrot verd, tallat a trossos petits. Quan la ceba sigui rosa afegir els calamars tallats a rodanxes i l’arròs*, remenar uns minuts. Salar i afegir l’aigua o el brou. Deixar fins que estigui l’arròs cuit, uns 18 minuts.
*Nosaltres hi vam afegir una cullerada d’espècies per l’arròs però això ja és a gust de qui el prepari, o se’l mengi.

38 comentaris:

Anna ha dit...

La presentació dins d'una llauna em sembla massa guai!! :D a mi també em sona una mica estrany això dels calamars de llauna.. ho haurem de provar!! :)

Un petonàs guapa!

Catieu ha dit...

La veritat és que a vegades hi ha ingredients que no pensem que ens puguin donar uns resultats tan bons. Em guardo la recepta fins que vagi al súper... La presentació moníssima!!! Llàstima que un cop obertes les llaunes no es puguin tancar si no te'n feia enviar un parell per tastar-lo....
Petonets guapíssima.

Judith ha dit...

ole, ole i ole!!! quina foto tan maca!! la presentació és de 10!!! i segur que l'arroset estava boníssim!!! molts petonets princess (ja em pots preparar el tuper!!!)

Rosa Ballerina ha dit...

Qué original!! Encara no havia vist cap arròs enllaunat, em sonava que era algo típic de Catalunya, però mai n'havia vist ni tastat.
El teu té una pinta boníssima, i la presentació, molt curiosa, segur que està boníssim.

Petonets!!

Helena ha dit...

Quina presentació tan bona, aquest arròs deuria sorprendre a tota la taula!
Petons ;)

Anònim ha dit...

Ostres, dius que queda bé? Ho havia vist en algun lloc i no m'acabava de convéncer la idea, però si ho diu la meva Moni ho hauré de provar!! M'encanta la presentació, jo tmbé tinc llaunets i encara no les he fetes servir! jejejeje
PEtonets reina meva!
Sandra

Gemma ha dit...

Jo també ho he vist algun cop, però no ho he tastat mai. M'apunto la recepta per provar-lo ;)
M'encanta la presentació en la llauna, queda moníssima!

Sònia ha dit...

Quina foto mes xula!!! M'encanta!!!
Mai s'em hauria passat pel cap... pero si tu ho dius, seu estar ben bo!!! ^___^
Un petonas
Sònia

Chez Silvia ha dit...

Tinc un tiet que fa un arròs de peix bonissim i entre altres coses posa llaunes de calamars, no saps quin arròs més bo que surt!!!una presentació molt xuli!

Miquel ha dit...

yo lo hago con calamres de lata con su tinta un rissotto muy rapido y muy bueno asi que ya se que el tuyo aunque sea con calamar sin su tinta esta bueno seguro, me ha gustado la presentacion en su latita.
bona setmana
peto

Chez Lola ha dit...

Que bo i que presentacio en la llanda , m'agradat molt! un beset!

ISABEL ha dit...

M'apunto la recepta, em sembla genial.
Fàcil i a mes els calamars, els pots tenir al rebost.
Felicitats per la presentació.
Petonets guapa.

Ague ha dit...

Una delicia i una ricura d'arròs i felicitarte per la presentació es tan bonica¡¡¡¡
Un petonet molt gran i bona setmana.

Pilar ha dit...

Con lo que os gusta en casa el arroz, devoraríamos la latita tan bonita que nos has preparado. Un lujo
Besos

xisco ha dit...

Curiosa recepta. Serà qüestió de tastar-la.
Gràcies per la recepta.

El cullerot Festuc ha dit...

Uiiiiiiii...això ho faig segur!!!! M'ha ecantat la idea...i això de presentar-ho en la llauna ho trobo senzillament genial!!!! Felicitats!
Petunets,
Eva.

Heva ha dit...

Que presentación tan bonita Mónica, siempre haces unas fotos estupendas pero la de hoy ¡me encanta! y eso que ya sabes que yo lo de mar y montaña...;P Vamos que me dan ganas de animarme jajaja
Besitos

trifasic de baileys ha dit...

jajaja quina presentació tan xula!! molt encertada i tant! m'agraden els calamars de llauna...truc apuntat! petons

Lucia ha dit...

Quina presentació més divertida Mónica! devies deixar desconcertat a més d'un!

nyanyels ha dit...

M'encanta la recepta i sobretot la manera de presentar-ho. A mi m'agrada fer receptes que la petita també en pugui menjar i, aquesta, és una bona opció.

Una abraçada!

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Quins tastets!!! M'ho apunto

Elena - delicious kitchen stories ha dit...

Muy original!!! Pero ante todo, me encanta la foto!!!!!
Besos.

Lídia ha dit...

apa!això ha de ser exquisit!! m'agrada!!

muakis

Unknown ha dit...

Ostres m'ha agradat molt aquest arròs, excepte les carxofes que no m'agraden gens.. però no hi poso i sol.lucionat!!

Per cert, com són aquests calamars farcits? No els he vist mai? M'agrada molt aquesta opció!!

Petonets bonica!

Yves ha dit...

Ben curiós! Crec que mai ho he provat... ja ens ho deixaràs tastar!

Jaime (Xoriguer 48) ha dit...

Con lo que me gusta a mi el arroz, me apunto tu receta, he descubierto tu blog,me gusta mucho, con tu permiso me quedo de seguidor.
Saludos

garlutti ha dit...

Que fotos tan originales y preciosas..me encanta la forma de poner el arroz ...que debe estar buenisimo ..bsssMARIMI

Comer especial ha dit...

El plato debe estar riquísimo. La presentación me ha parecido de lo más original. Besos y feliz martes.

Alfons ha dit...

magnifica pensada... tant com la presentació ... de llauna a llauna!!

Neus ha dit...

Un arrós magnific, amb una presentació de luxe.
Petons

Mercè ha dit...

L'arròs presentat així dins una llauna sembla sortit d'algun restaurant d'aquests famosos! Una idea genial! :) I l'arròs segur que boníssim!
Petons!

Bon Tiberi ha dit...

No havia vist mai cap arròs enllaunat! Però m'ha agradat molt, ho hauré de posar a la llista pendents urgents! I la presentació dins una llauna és mooolt original. Et copiaré la idea!!
Petons!!
Ah, la Lupe diu que també li agrada la recepta i que també t'envia petons.

Cristina ha dit...

Vaja t´animo a que patentis l´enllaunat...ja veus el resultat que ha dóna.

Alba ha dit...

Hola bonica!!
M'has deixat bocabadada, quina presentació més xula! A gadgets de cuina vaig veure unes llaunes d'aquestes però no imaginava com fer-les servir! Tu ho has fet mlt bé jugant amb els calamrs farcits de llauna.
Aquest arrosset l'he de tastar si dius que queda tan bo!!

Molts petonets!!

Su ha dit...

Está claro que las latas están hechas para ayudarnos, hay que ver qué buen partido les has sacado tú... Un besote.

Ernestina Causse ha dit...

El arroz es una de mis perdiciones, maravillosa receta y presentación. Besos

el taller de cuina ha dit...

L'arròs ha de ser boníssim i la presentació genial!!!!

Anònim ha dit...

Que original la foto! M'agrada molt, i la recepta també.
Petonets guapa!