dijous, 15 de març del 2012

Amanida de llenties amb cruixent d'arròs

La proposta d’aquest mes de La Recepta del 15 són les llenties. Cal dir que ara m’agraden molt, però que de petita no gaire. A la Judith li agradaven molt. Així que una vegada tocaven llenties i l’altra mongetes -que m’agradaven a mi-. I d'aquesta forma ens tenien contentes a les dues. Ja us podeu imaginar les cares i comentaris que fèiem quan tocava el que li agradava a l’altra.

La combinació de llenties amb arròs no l’havia tastat mai, ni tan sols sabia que existia. Va ser quan l’Aina va anar a la llar d’infants que les vaig “descobrir” i em van agradar. Encara que la combinació que més m’agrada és amb arròs integral, trobo que els gustos queden més integrats.
La combinació de llenties amb arròs la tenia clara, però també volia que fos una mica diferent. Fa molt de temps vaig veure l’Isma Prados a TV3 fregint fideus d’arròs. Em va agradar molt la idea, però no ha estat fins ara que m’he animat a fer-ho, és el que tenen els reptes. Per acabar-ho de lligar li he donat un toc una mica oriental.




Ingredients:
Fideus d’arròs
Llenties cuites
Mini panotxes de blat de moro
Tomàquets petits*
Rave negre
Ceba tendra
Ous durs de guatlla

Oli
Salsa de soja


*Els meus eren atigrats.



Preparació:
Tallar les panotxes per la meitat, els tomàquets a quarts i la ceba a mitges llunes. Pelar el rave i ratllar-lo.
Posar a una paella un dit d’oli i esperar a que sigui ben calent. Tirar els fideus d’arròs -ja veureu que creixen com les crispetes-. Si l’oli no està prou calent, els fideus es fregiran, però no s’inflaran. Retirar i deixar sobre paper absorbent.
Emplatar amb una base de llenties, repartir el blat de moro, els tomàquets, la ceba, el rave i els ous de guatlla. Acabar el plat amb el cruixent d’arròs.
Amanim amb oli i salsa de soja. Penseu que la salsa de soja és salada i, per tant, no caldrà afegir sal.

42 comentaris:

Gemma ha dit...

Les llenties combinades amb l'arròs donen una proteïna completa molt sana! I la teva proposta de fer-ho amb fideus d'arròs fregits amb sembla sensacional :)

Sònia ha dit...

Normalment sempre combino les llenties amb un cereal, aixi no cal menjar carn perque ja formen una proteina sencera...
M'ha encantant el toc cruixent de l'arros.... Deu ser bonissima!!!
Un petonas
Sònia

Yves ha dit...

Segur que està ben bona aquesta amanida. M'agrada el que et diu la gemma de les proteïnes... Caldrà provar-ho!

Cogollos de Agua ha dit...

Una ensalada bastante original con el crujiente de fideos de arroz.
Me ha gustado mucho con las mazorquitas.
Un beso

Judith ha dit...

olé la meva sister, quins records, jajajajaja. Però ara a mi em passa el mateix amb les mongetes! ;) crec que era el guissat i això que teníem la millor cuinera el món!!!! una presentació fantàstica. Petonets

Marina ha dit...

Molt bon toc, amb els fideus d'arròs! La meva aportació ha estat també arròs amb llenties, però amb bolets i porro, més tradicional. I així aprofitem totes les proteïnes del llegum!!! Petonet

Helena ha dit...

Quines amanides de llenties més bones em vaig trobant, ara ja no tinc excusa per incorporar-les a l'estiu! Amb les mini panotxes i aquest toc de cruixent d'arròs la transformes en un plat ben elegant, si senyora.
Petonsss :)

Catarina Collins ha dit...

Monica,
Me ya encantado la receta... La ensalada se ve con un aspeto riquissimo y la presentacion un lujo.

Besitos

el taller de cuina ha dit...

Els vostres dinars havien de ser un bon panorama!
M'agrada el toc oriental del cruixent d'arròs.
Petonets

Lídia ha dit...

Com bé dius una amanida amb toc oriental! i amb aquests fideus...q xulo!!

Marina ha dit...

Té una pinta sensacional. A mi la combinació de les llenties amb l'arròs m'agrada molt.

Moltes gràcies per participar!
Petonets!

Luisa Morón ha dit...

tu plato me ha parecido supe original. Que rico. Bss guapetona.

Anònim ha dit...

Monica, que bueno lo de los fideos, ya lo tengo en la lista de pendientes para la próxima semana, me parece super original, y una nueva manera de meter arroz. YO con los niños siempre con arroz y plato único :) Tu receta de hoy para quitarse el sombrero. Besos

La Cuina Violeta ha dit...

Una combinació perfecte. Com m'agraden aquests fideus d'arròs...
Nani

Heva ha dit...

Me encantan Moni!!! yo tambien he visto los fideos fritos alguna vez y tengo mucha curiosidad por probarlos, ya sabes que me gusta el toque asiático :)
Un besote!!!

Gastroadikta ha dit...

Bona idea aquest cruixent d'arròs!! Hi ha de quedar molt bé!

Petonets

Miquel ha dit...

muy buena y fantasticamnete rica y la presenatción soberbia
peto

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Muy original..genial
Besitos

Neus ha dit...

M'agrada el toc oriental que li dones als teus plats.
Petons

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Les llenties amb arròs són un super clàssic de les escoles, a mi des de sempre que m'encanten i a casa en fem sovint! Ole tu i els fideus d'arròs, queda xulíssim! Nosaltres de vegades també els fem, saps com queden genial? Per un aperitiu amb una mica de pimentón de le Vera (o pebre vermell) per sobre!
Moltes gràcies per participar carinyet!
Petonets
Sandra

Chez Silvia ha dit...

el meu fill sempre les vol amb arròs!!! com a l´escola!!! aquestes son de luxe, hauré de probar aquests fideus!

trifasic de baileys ha dit...

aquest cruixent li ha de donar un toc exquisit!! m'encanta!! petons

Pilar ha dit...

qué buenísima ensalada, me encanta. Yo también le he cogido el gusto a las lentejas con los años.
Besos

Ingrid ha dit...

Quina amanideta més sana i sbaorosa! i el toc cruixent de l'arròs s'emporta el 10!
Molts petonetsss!

Anònim ha dit...

Quan la he vist a l'instagram ja he pensat que estaria ben bona. M'encanta la idea.
Un petonet,
Esther

Bon Tiberi ha dit...

Visca la meva consogra amb les seves receptes alternatives!!!
Com que no coneixies les llenties amb arròs?
Quan era petita odiava les llenties. Només hi havia una cosa que em feia més ràbia que arribar a casa amb gana i trobar un plat de llenties per dinar: arribar a casa el dia següent i trobar a damunt la taula un plat de llenties (del dia anterior) amb arròs. Olé la meva mare!!
Per sort ja he superat el trauma de les llenties i ara ja m'agraden. Així i tot, la meva mare fa anys que ja no hi posa arròs. Mira per on, ara crec que m'agradarien. I amb el teu toc cruixent encara més!!Jajajajaja!!
Petons guapa!

Helena / Rico sin Azúcar ha dit...

Oh, quin bon aspecte! no n'havia sentit mai a parlar dels fideus d'arrós, ves quina bona idea fregir-los ;-)

Petonets

Pili ha dit...

Com ha quedat clar per la recepta que he preparat, m'encanten les amanides de llenties!!! Molt original i bona. Petons!!

La cuina de l'Eri ha dit...

Ostres, quin plat més original que has preparat!!! m'encanta com t'ha quedat i la foto és xulíssima.
Quins són els tomàquets atigrats???
Petons

abril ha dit...

Exótiques i elegants, han d'estar boníismes!

Roser ha dit...

A mi m'agrada molt les llenties amb arròs, queda molt bo. La teva combinació te que ser magnifica amb les textures! Molt original.
Petons

Anna ha dit...

Ningú diria que és un plat de llenties amb arròs, quina presentació!! :D T'ha quedat genial jeje

Un petonet! :)

Catieu ha dit...

A mi m'encanten amb arròs. Aquesta versió amb els fideus cruixents ah de ser boníssima. Una recepta genial!!!
Petons i bon cap de setmana

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Molt original i fresca

El cullerot Festuc ha dit...

os3, jo tampoc he provat mai la combinació de llenties i arròs..ho haurem de provar!
Petunets,
Eva.

Su ha dit...

Me encantan las ensaladas de lentejas, aunque no he probado los fideos de arroz... Interesante propuesta. Un besote.

MA de pimientosverdes ha dit...

Una amanida diferent i segur que molt bona. M'ha agradat molt la idea de fregir els fideus. Sensacional!

fresaypimienta ha dit...

Me encanta la idea de ponerle el crujiente de arroz, un juego de texturas ideal! me apunto a la ensalada de lentejas ;) un besito

La Taula d'en Bernat ha dit...

A casa, la meva àvia solia posar un grapat d'arròs a les llenties, però a mi no m'agradava massa això de barrejar ingredients... Tot i així, aquest toc cruixent dels fideus d'arròs m'ha semblat molt interessant!

Petonets!
Anna

dosentrebambalinas ha dit...

Jo abans no podia ni mirar les llenties, i ara són un plat que m'encanta. Amb arròs queda una recepta completíssima.

petons

MJ ha dit...

Uig nena, aixó m'ho havia perdut. Quina aportació més bona i amb aquest toc molt original.

Un petonet

Ernestina Causse ha dit...

Siempre me sorprendes!