dimecres, 15 de juny del 2011

Amanida de flors

Com a dia 15 que som no podia faltar a la meva cita amb "La recepta del 15". Aquesta convocatòria té molt èxit, l'última vegada van tenir més de 80 receptes, així que si encara no la coneixeu doneu-li un cop d'ull i a veure si us animeu per la propera!

Volia fer una amanida amb flors, però quan anava al súper ecològic últimament no en tenien, així que ja anava pensant alternatives. Però divendres, sorpresa: allí m'estaven esperant les safates amb les flors! Havia pensat fer amanida de meló i flors, però no em van acabar de fer el pes els melons, em vaig girar i les aranges m'estaven mirant amb cara de "et servim nosaltres?" I tant que em servien! Volia fer servir la fruita de recipient per a l'amanida, així que les aranges també em podien anar bé. Quan les vaig anar a pesar m'estava esperant el gingebre fresc just al costat de la balança i no li podia fer un lleig.

La preparació era un "mezclum de flors" amb, tal i com diu l'etiqueta, brots tendres d'enciam, herbes de l'hort i flors de violeta i caputxina; una barreja genial per a una amanida de contrastos.

Com que l'aranja és una mica amargant el Jordi va pensar que si hi tiràvem vinagre quedaria més suavitzat i, la veritat, així ens va agradar més.




Ingredients:
Mezclum de flors*
Aranja
Gingebre fresc
Barreja de llavors (gira-sol, carabassa i pinyons)
Oli
Vinagre
Sal

*Brots tendres de 4 varietats d'enciam, flors de violeta i caputxina, mostasses de fulles, canonges, créixens, espinacs, ruca i graella (per si feu servir el traductor i fa coses rares és la "acedera").



Preparació:
Tallar la part superior de l'aranja. Amb un ganivet primer i, després, amb una cullera buidar l'interior de l'aranja fins que només ens quedi la part blanca. Reservar la polpa.

Omplir l'aranja amb el mezclum, la polpa de l'aranja tallada a làmines de mig centímetre aproximadament, el gingebre fresc ratllat i la barreja de llavors.

Salar i amanir amb l'oli i el vinagre.

49 comentaris:

Unknown ha dit...

Espectacular la presentación de la ensalada!!!. me quedo por tu cocina. un beso

Judith ha dit...

aix nena! quina passada d'amanida!!!! i la foto???? és maquíssima! ole ole la meva tata!!!! ets la millor!!!!! per cert, el proper cop que et cridin les flors i les aranges compren un parell més pel Bolet! jajajaajajajajajaja

Anniki ha dit...

T'ha quedat preciosa!! I quin bon contrast hi deuen fer les llavors! M'he enamorat de la foto jejeje

Un petó!!

Neus ha dit...

Espectacular, quina presentació i quin color.
Petonets

trifasic de baileys ha dit...

QUina amanida més maca. M'agradaria provar aquestes flors però mai en trobo, seguiré buscant!! petons

Chez Lola ha dit...

Quines floretes mes xulessss. T'ha quedat molt original! un besete!

Anònim ha dit...

Moni, però aquesta obra d'art s'ha de menjar?! Si és preciosa!!! jajajaja M'encanta que et cridin els ingredients i m'encanta que facis aquestes coses tan espectaculars! OLE TU!!
Moltes gràcies per ser-hi sempre!!!!
Petonets preciosa!
Sandra

@bet_cakes ha dit...

Una amanida espectacular!
Petons.
Belén.

Helena ha dit...

Quina presentació més xula! Mai he tastat una amanida amb flors, però ha de ser original pel paladar segur.
Petons! ;)

Yves ha dit...

No recordo l'últim cop que vaig menjar flors, però sí recordo que ben amanides estaven molt bones!

Pilar ha dit...

Niña, qué rica tu ensalada y que preciosidad, parece un cuadro.
Besos

el taller de cuina ha dit...

Una amanida molt original i preciosa, és clar!! I jo que l'aranja només me la menjo dins el gintonic...
Petonets!!

Unknown ha dit...

Molt maca auqesta amanida, a més de original y colorida!

Rosilet {Sugg-r} ha dit...

Me imagino que estaba muy rica, lo que sí puedo asegurar es que es preciosa!
un besito!

Ingrid ha dit...

Un bouquet exquisit Mònica!! aquesta amanida és super delicada i saborosa al màxim! les flors són un toc fabulós!
Petonetsss

Visc a la Cuina ha dit...

Ei, aquesta amanida farà furor a casa meva, que maca com l'has servida!

Catieu ha dit...

Espectacular!!! La foto genial i l'amanida preciosa. Si, fins i tot, ha de fer pena menjar-se-la. Molt original, em copiaré la idea per aquest estiu.....
Petonets

Unknown ha dit...

T'ha quedat maquíssima!!! Sembla un buquet de flors per adornar la taula... a mi em faria pena menjar-m'ho tot i que ha de ser boníssim.

Petonets

Claudia-Mi dulce pasión ha dit...

Hola!acabo d'entrar per aquí i estic més que encantada de el que veig!m'agrada el bloc i aquesta amanida fa pena menjarla,amb aquestes flors tan boniques!

Rosa Ballerina ha dit...

ohh molt però que molt original! M'agrada, no he tastat res similar, però si ho trobés en alguna carta d'algun restaurant segur que no m'hi podria resistir.
La presentació, simplement espectacular!

Molts petonets!!

Teresa ha dit...

Quina presentació!!! fa pena posar-hi la forquilla!!

Heva ha dit...

Mónica, lo primero, me has dejado muda, que receta tan bonita!!!!!! no se si habré puesto suficientes exclamaciones? y segundo como me he reido con lo del traductor ¿cosas raras? siempre leo la receta primero en cantalán y por si algo no he entendido le doy al traductor y vuelvo a echar un vistazo, a veces me pregunto quien es el que no entiende el catalán si yo o él.
Besitossss

anirac ha dit...

que original!

Alba ha dit...

Mònicaaa!! Quina amanida més espectacular i...quina foto!! m'encanta m'encanta!!

Al principi reconeixo que m'ha tirat enrera l'aranga perquè jo la trobo taaan amargant. Però si dius que amb el vinagre es suavitza, ho provaré!! :)

Molts petonets!!

Montse de Sants ha dit...

Quina preciositat d'amanida! Em sabria greu menjar-me-la!! No heu pensat mai de muntar un restaurant tu i la Judith? Jo puc venir a rentar els plats... Per cert, sovint parleu del Bolet, no sé si gosar a preguntar de què es tracta...Petons

Bon Tiberi ha dit...

Super rulera, crec que avui te n'has duit el premi a l'amanida més original!!!
No he menjat mai flors, però crec que em costaria menjar la teva amanida...t'ha quedat tan mona, tan ben presentada, que no, que no la puc menjar...la posaré com a centre de decoració a la taula del menjador.
M'encanta!! Et vaig saber que m'estàs fent tornar boja quan vaig a comprar...ara vull panko, ara quinoa, ara flors....;DD

Chez Silvia ha dit...

Quina amanida mes maca!!! la presentació i foto preciosa!!!

Cool Chic Style Fashion ha dit...

Deliziosa idea, ciao

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Com convida aquesta amanida fresca!

Gemma ha dit...

Oh, una amanida super original, vistosa i molt primaveral! No he tastat mai un mesclum de flors, a Sabadell no crec pas que en pugui trovar...

Anna ha dit...

Ohhh! que xula! es que amb les flors, queda una amanida d´alló mes maca! Fa poc vaig fer un curs de cuina amb flors, aviat posarè alguna recepta!
Petons

sole | puragula.wordpress.com ha dit...

wow! que bonitooooo! no puedo decir "que rico" porque nunca he probado las flores, hasta el momento no las he podido comprar, solo me restaría hacerlas yo misma. Pero tiene una pinta muy bonita, tanto que me daría pena comerlas, jeje
¡Saludos!

La cuina de l'Eri ha dit...

No puc parlar, no puc escriure... m'has deixat enganxada a la pantalla mirant aquesta meravella !!!! Avui la xarxa va plena d'amanides, em falten moltes per veure, però estic segura que cap m'impactarà tant i m'agradarà com la teva!!!!!!
Felicitats, has fet una amanida dels millors restaurant. Petons

Miquel ha dit...

super original has dado la nota agradablemente buena foto y muy bien tu aportación
peto
miquel

Cristina ha dit...

Quina passada!! Aquest boquet ha de fer tan goig a taula que em faria pena menjar-me'l!!!

Mercè ha dit...

Genial! Tu i la Mª Àngels ens heu preparat una amanida "jardí". ;) Que boniques i bones!!
Petons!

MJ ha dit...

Wow!! quina presentació. D'escàndol, m'ha deixat amb la boca oberta......

Un petonet

Ernestina Causse ha dit...

Qué preciosidad y qué bueno!

Flor de Canela ha dit...

Muy, muy bonito!
bss

Silvia ha dit...

Ooohhhh he tenido una bandeja de esas flores en mis manos,pero en un momento de baja inspiración.Ahora sabría que hacer con ellas.
Me ha encantado tu propuesta.

Un saludo

Mayte ha dit...

Deliciosas yo acabe ya con las últimas flores de lavanda...hermosa como siempre la fotografía, me seduce totalmente la luz.

Un besiño grande!!

Lídia ha dit...

ohhh! quina presentació més xula!! que bo.... a mi m'agraden molt les flors combinades a l'amanida!

Fe-i*ká ha dit...

Deliciosamente bella esta ensalada. Felicidades! me encanta la presentación.
*.* BesiKos y hasta pronto!

La Taula d'en Bernat ha dit...

Una amanida molt original i amb una presentació molt acurada. Gairebé que fa pena menjar-se-la!

Fins aviat!
Anna

LILE ha dit...

Aquesta és l'amanida més maca que he vist mai!! I no estic exagerant ni una miqueta, Mónica. Ets una genia!!!

No he vist mai floretes per menjar al súper, el super ecológis és el Veritas?? Pq aquí al de Sant Cugat que és al que jo vaig no les he vist mai.
Un petonarro maca,
Esther

Asela Masià ha dit...

Quina ensalada més bonica i plena de colors. He provat alguna vegada algun pètal de no sé quina flor, però només era de decoració; això de menjar una ensalada de flors com aquesta, no ho he fet mai. Quina intriga pel sabor... Per cert, gràcies pel teu comentari; les carabassetes sí que són els carabassons, ací a València ho deiem així. Besets.

Luisa Morón ha dit...

pero que maravilla. Asombrada chica me has dejado. Bss

Petita cuina ha dit...

M'encanta!

Jo tinc pendent de cuinar amb flors, i em moro de ganes, a verure si puc sortir un dia a comprar a la boquería i vinc ben carregada.

Un cacho beso!

Milita ha dit...

Hola preciosa presentación, me encanta la cocina. Besiños Milita.